Średnia stopa wzrostu tego rynku w latach 2008 – 2012 wyniesie 10,3 proc. – szacuje firma doradcza PricewaterhouseCoopers w swoim corocznym raporcie o globalnym rynku rozrywki i mediów.

Tegoroczny wzrost branży będzie pokłosiem wydarzeń jeszcze z 2007 r., kiedy to rynek gier odnotował aż 27,3-proc. skok wartości. Napędziły go debiuty gier wideo nowej generacji na konsole Xbox 360 Microsoft, Wii Nintendo i PlayStation 3 produkowanej przez Sony. Wpływy z gier na konsole stanowią dziś ponad połowę całego rynku gier i ta tendencja w najbliższych latach się nie zmieni. W 2012 r. wciąż będzie z nich pochodzić połowa wszystkich globalnych przychodów. Rosną też jednak wpływy z reklam zamieszczanych w takich grach. Podczas gdy w 2003 r. na całym świecie były szacowane na zaledwie 30 mln dol., w tym wyniosą już 1,4 mld dol., a w 2012 dobiją do 2,3 mld dol. Konsole umożliwiające dostęp do sieci i zwiększający się dostęp do szerokopasmowego Internetu przełożą się także – według PwC – na rozwój gier internetowych. Do 2012 r. liczba gospodarstw domowych z dostępem do szybkiego Internetu na świecie podwoi się do 661 mln.

Technologiczny rozwój branży telekomunikacyjnej wesprze z kolei wzrost rynku gier na telefony komórkowe, które będą miały coraz większe ekrany i coraz lepszą grafikę.