W Warszawie, najbardziej nasyconym powierzchniami handlowymi rynku w Polsce, planowane otwarcia mają być o połowę mniejsze i wyniosą niewiele więcej niż w znacznie mniejszym Szczecinie, gdzie na rynek ma trafić 37 tys. mkw. W pozostałych miastach ogółem w przyszłym roku planowane są otwarcia obiektów o powierzchni 866 tys. mkw. Zainteresowanie deweloperów miastami spoza czołówki największych aglomeracji widać coraz wyraźniej. We Włocławku na 2009 r. zaplanowane jest otwarcie Wzorcowni budowanej przez Budizol Property na terenach pofabrycznych.
Z kolei holenderski deweloper, grupa Redema, wszedł na nasz rynek, kupując w Ostrowie Wielkopolskim grunt pod budowę Galerii Vita o powierzchni 32 tys. mkw. Od lat w mniejszych miastach inwestycje realizuje też Parkridge Retail Poland. Teraz firma w Zielonej Górze buduje kolejne centrum Focus Park, które pojawiły się już w Rybniku i Bydgoszczy, a kolejne są planowane m.in. w Gliwicach i Piotrkowie Trybunalskim. Dla tego rodzaju inwestycji coraz bardziej atrakcyjne są także jeszcze mniejsze lokalizacje. Około 90 galerii w miastach od 30 tys. mieszkańców chce też zbudować Sowiniec Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, kontrolowany przez Mariusza Świtalskiego, który stworzył takie sieci handlowe, jak Biedronka czy Żabka.