Rynek ma zanotować wzrost dopiero w przyszłym rokuIDC spodziewa się, że tegoroczna sprzedaż takiego sprzętu będzie 4 proc. niższa i wyniesie 95 mln sztuk wobec wcześniej prognozowanych 99 mln. Bardziej sceptycznie perspektywy rynku ocenia inna firma doradcza – iSuppli Corp, która obniżyła globalną prognozę sprzedaży LCD w tym roku o 6 proc., do 93,4 mln sztuk. Jednak zdaniem analityków z IDC w przyszłym roku sprzedaż telewizorów LCD ma wzrosnąć o 15 proc., klienci mogą się też spodziewać niższych cen. iSuppli także obniżyło przyszłoroczną prognozę o 9 proc., do 112,6 mln sztuk, ale nadal spodziewa się wzrostu rynku na poziomie 21 proc. – Kilku dużych producentów, jak Sony czy Samsung Electronics, na początku roku obniży ceny – mówi Eric Haruki, dyrektor ds. badań z IDC.

Analitycy są zgodni, że sygnały o zwalniającej gospodarce spowodowały, iż wielu klientów rezygnuje z zakupu nowych komputerów czy telewizorów. Przekłada się to na obniżanie cen komponentów, jak panele ciekłokrystaliczne czy procesory. Jak zaznacza Haruki, wiele tajwańskich firm, jak AU Optronics czy Chi Mei Optoelectronics, będzie kontynuować zmniejszanie produkcji. Sytuacja może wpłynąć także na rynek w Polsce, gdzie także produkowane są panele LCD.