W tym roku łączne globalne wpływy wydawców kolorowych magazynów z reklam i sprzedaży egzemplarzowej spadną o 9,4 proc., do 72,8 mld dol., a w przyszłym skurczą się o dalsze 2,9 proc. Jednak w 2011 roku branża odnotuje już pierwszy od 2007 roku minimalny wzrost przychodów – o 0,8 proc., do 71,2 mld dol. – przewidują analitycy PricewaterhouseCoopers.
– Największy wpływ na rozwój tej branży będzie miała sytuacja ekonomiczna. To ona w najbliższych latach przyczyni się do spadku wpływów, a w kolejnych, w miarę poprawiania się sytuacji, do stopniowego ich wzrostu – uważają.
Wydawcy eksperymentują z nowymi pomysłami w Internecie, z którego ich przychody reklamowe będą rosły najszybciej. W USA „Elle” wydaje już np. swój magazyn w wirtualnej rzeczywistości Stardoll, a kanadyjski „Cosmopolitan” ma w sieci Cosmo TV, gdzie można oglądać relacje z pokazów mody. Średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) wpływów pozyskiwanych przez tego rodzaju projekty w latach 2009 – 2013 wyniesie na świecie 18,3 proc. (zwiększy się z 1,37 mld dol. w tym roku do 3,1 mld dol. w 2013 roku).
Na razie wciąż jest to jednak kropla w morzu całych przychodów – w tym roku wpływy wydawców z reklam w takich projektach będą stanowiły niecałe 2 proc. wszystkich. Dlatego bardzo ważnym źródłem wzrostu będą na świecie otwarcia nowych magazynów.
W Polsce CAGR przychodów z kolorowych magazynów w latach 2009 – 2013 ma, według PwC, wynieść 0,4 proc. W tym roku wpływy wydawców takich pism w Polsce mają sięgnąć 883 mln dol., a w 2013 roku urosnąć do 959 mln dol.