Aktualizacja: 25.11.2019 15:48 Publikacja: 25.11.2019 15:43
Foto: Adobe Stock
Sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym (czyli po korekcie o wpływ zmian cen) zwiększyła się w październiku o 4,6 proc. rok do roku, po zwyżce o 4,3 proc. we wrześniu. Na pierwszy rzut oka można mówić o miłej niespodziance. Ankietowani przez „Rzeczpospolitą” ekonomiści szacowali przeciętnie, że sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. rok do roku. Na te szacunki wpływ miały jednak rozczarowujące wyniki sprzedaży detalicznej z poprzednich dwóch miesięcy. A patrząc w szerszej perspektywie, październikowe dane, które GUS opublikował w poniedziałek, trudno uznać za optymistyczne. W I połowie br. sprzedaż detaliczna rosła średnio w tempie 5,8 proc. rocznie, a w 2018 r. w tempie 6,5 proc. rocznie.
Popyt wzrósł o 3,6 proc. od lutego, wobec mediany szacunków 1,3 proc. w badaniu Bloomberga. Bez dużych zamówień...
Rada Polityki Pieniężnej obniży 7 maja stopy procentowe o 50 punktów bazowych – niemal jednogłośnie uważa blisko...
W ciągu ostatnich pięciu lat liczba Polaków zmniejszyła się co najmniej o 700 tys. Ekonomiści przestrzegają, że...
PMI dla polskiego sektora przetwórczego wyniósł w kwietniu 50,2 pkt – podało S&P Global. Wskaźnik trzeci raz z r...
Osiem zakończonych w tym kwartale projektów jest warte 671 mln euro i przyniesie tysiąc miejsc pracy. PAIH niema...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas