Reklama

Sklepy kontra fiskus

Sieci coraz mniej chętnie dzielą się zyskami, ale nowy podatek mogą raczej zapłacić ich klienci.

Aktualizacja: 17.08.2015 08:15 Publikacja: 16.08.2015 22:00

Podatek pąłcony przez sieci handlowe spada, to już poniżej 0,5 proc. obrotów. Branża boi się podatku

Podatek pąłcony przez sieci handlowe spada, to już poniżej 0,5 proc. obrotów. Branża boi się podatku obrotowego - wyniesie co najmniej 1 proc.

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Z danych zebranych przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska wynika, że w 2013 roku ogółem 175 sieci handlowych z sektora sprzedaży detalicznej odprowadziło 440 mln zł z tytułu podatku dochodowego – było to tylko 0,47 proc. ich przychodów.

– W porównaniu z rokiem 2012 stanowi to spadek o blisko 25 proc. Spadek znaczny, szczególnie w kontekście tego, że w latach 2012 i 2011 te same podmioty odprowadziły porównywalną wartość, wynoszącą ponad 586 mln zł – wyjaśnia Tomasz Starzyk z Bisnode Polska.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Budżet i podatki
Dług publiczny Polski rośnie. Już ponad 58 proc. PKB
Budżet i podatki
Indie obniżają podatki na setki produktów. Konsumpcja ma wystrzelić
Budżet i podatki
Sławomir Dudek, IFP: Projekt budżetu na 2026 r. ryzykowny. „Taniec na linie”
Budżet i podatki
Janusz Jankowiak: Finansom państwa i budżetowi szkodzi populizm fiskalny
Budżet i podatki
Więcej podatków, większy dług. Co naprawdę kryje budżet na 2026 r.?
Reklama
Reklama