W piątek do ruchu włączony został odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem. Kierowcy mają teraz do dyspozycji dwie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na długości 17 kilometrów. Otwarty został również węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach trasy pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Czytaj więcej
Im dalej zostawiamy za plecami zimę, tym bardziej na drogach rozkręcają się remonty. Będą utrudni...
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zastrzega jednak, że to nie koniec prac: ponieważ trwają jeszcze roboty na węzłach Antoninów i Tarczyn Północ, a także na drogach serwisowych i lokalnych, maksymalna prędkość na uruchomionym fragmencie S7 została ograniczona do 80 km/h. Zniesienie ograniczenia będzie możliwe po zakończeniu tych robót, co jest planowane do I kwartału przyszłego roku. Wtedy zacznie się remont dotychczasowego przebiegu DK7 – 17 kilometrów od Sękocina Starego do Rembertowa. Według GDDKiA, zakończenie tych prac, a w rezultacie całego kontraktu, przewidziano na koniec trzeciego kwartału 2024 r.
Otwarcie S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem połączyło funkcjonujące już odcinki ekspresówki od strony Warszawy oraz Grójca. Zdecydowanie poprawia to układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Usprawnia ruch na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem, a także pozwala szybciej dojechać do nowo otwartego lotniska w Radomiu.
Czytaj więcej
Na drogach zaczyna się rozkręcać nowy sezon budowlany, ale przyniesie kierowcom tylko 257 km nowy...