W piątek do ruchu włączony został odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem. Kierowcy mają teraz do dyspozycji dwie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na długości 17 kilometrów. Otwarty został również węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach trasy pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Czytaj więcej
Im dalej zostawiamy za plecami zimę, tym bardziej na drogach rozkręcają się remonty. Będą utrudniać ruch m.in. w czasie długiego majowego weekendu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zastrzega jednak, że to nie koniec prac: ponieważ trwają jeszcze roboty na węzłach Antoninów i Tarczyn Północ, a także na drogach serwisowych i lokalnych, maksymalna prędkość na uruchomionym fragmencie S7 została ograniczona do 80 km/h. Zniesienie ograniczenia będzie możliwe po zakończeniu tych robót, co jest planowane do I kwartału przyszłego roku. Wtedy zacznie się remont dotychczasowego przebiegu DK7 – 17 kilometrów od Sękocina Starego do Rembertowa. Według GDDKiA, zakończenie tych prac, a w rezultacie całego kontraktu, przewidziano na koniec trzeciego kwartału 2024 r.
Otwarcie S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem połączyło funkcjonujące już odcinki ekspresówki od strony Warszawy oraz Grójca. Zdecydowanie poprawia to układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Usprawnia ruch na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem, a także pozwala szybciej dojechać do nowo otwartego lotniska w Radomiu.
Czytaj więcej
Na drogach zaczyna się rozkręcać nowy sezon budowlany, ale przyniesie kierowcom tylko 257 km nowych tras. To o blisko jedną czwartą mniej, niż włączono do ruchu przed rokiem, i aż o ponad jedną trzecią mniej w porównaniu z 2021 r.