Reklama

Czego się boją linie lotnicze?

Dobra passa nie może trwać w nieskończoność. Liniom lotniczym doskwiera już nie tylko drogie paliwo, ale coraz częściej narzekają także na protekcjonizm rządów i napięcia w międzynarodowym handlu.

Aktualizacja: 04.06.2018 12:17 Publikacja: 04.06.2018 08:35

Czego się boją linie lotnicze?

Foto: Bloomberg

— Zwłaszcza ten ostatni powód może ograniczyć popyt na podróże biznesowe - uważa Alexandre de Juniac, dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), którego walne zgromadzenie z udziałem ponad tysiąca przedstawicieli linii lotniczych, producentów samolotów, lotnisk i instytucji lotniczych rozpoczęło się właśnie w Sydney.

Do tych zagrożeń dochodzą jeszcze rosnące koszty pracy i akcje protestacyjne załóg i kontrolerów ruchu lotniczego. To wszystko powoduje, że IATA obniżyła prognozę zysku 290 linii lotniczych należących do stowarzyszenia. Wyniesie on nie 38,4 mld, jak zakładano w grudniu 2017, ale 33,8 mld dolarów. – To nadal jest godziwy zysk – uważa de Juniac. Co ciekawe, spadek zysku nie dotyczy przewoźników europejskich, którzy w tym roku zarobią więcej, niż rok temu (8,6 mld dol. wobec 8,1 mld dol.). To jednak nadal przekłada się na niezadowalający zysk z każdego przewiezionego pasażera – wyniesie on zaledwie 7,58 dolara, wobec 7,53 dolara w 2017 roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Reklama
Reklama