Reklama

Volkswagen chce odszkodowania od prezesa za Dieselgate

Volkswagen zastanawia się, czy ma wystąpić o odszkodowanie do b. prezesa Martina Winterkorna, który kierował tą grupą w czasie ujawnienia skandalu z emisjami spalin we wrześniu 2015 — powiedział dziennikowi „Süddeutsche Zeitung” członek rady nadzorczej, Stephan Weil

Aktualizacja: 24.06.2018 11:40 Publikacja: 24.06.2018 09:12

Volkswagen chce odszkodowania od prezesa za Dieselgate

Foto: AFP

- Poważnie rozważamy sprawę odszkodowań od byłych członków dyrekcji i nie są to tylko słowa. Kiedy tylko poznamy wyniki śledztw, podejmiemy decyzję — powiedział przedstawicieli Dolnej Saksonii, akcjonariusza Volkswagena.

Grupa ta twierdzi od lat, że jedynie szefowie średniego szczebla wiedzieli o oszustwie, ale władze amerykańskie wszczęły w tym roku postępowanie karne wobec Winterkorna. Prokuratura w Monachium rozszerzyła kilka dni temu swoje śledztwo o markę Audi podejrzewając prezesa Ruperta Stadlera o oszustwo, kłamliwą reklamę i udział we wprowadzaniu na europejski rynek samochodów z nielegalnym oprogramowaniem. Stadler trafił do aresztu, bo istniały obawy, że będzie utrudniać śledztwo, rada nadzorcza zawiesiła go i mianowała p. o. prezesa Brama Schota.

Stephan Weil zapytany przez dziennik, dlaczego Stadlera zawieszono a nie zwolniono odpowiedział, że nie wyjaśniono jeszcze wielu kwestii. — Uczciwie jest poczekać do wyjaśnienia sprawy. Każdy normalny pracodawca by tak postąpiłby — powiedział i dodał, że nie może przewidzieć, czy Stadler wróci na swe stanowisko. Pozostaje w areszcie, ale nie postawiono mu zarzutów o przestępstwo.

Decentralizacja regionalna

Volkswagen ogłosił o przekazaniu poszczególnym markom odpowiedzialności za politykę regionalną w ramach szerszej zmiany strategii decentralizowania uprawnień.

Prezes Herbert Diess, który przejął stery w grupie z Wolfsburga w kwietniu przystąpił do wprowadzania zmian w w strukturze największej w Europie grupie samochodowej, aby ją uprościć  i zwiększyć rolę poszczególnych marek. „Rozkładamy odpowiedzialność na kilka podmiotów, aby Volskwagen był szybszy, szczuplejszy i bardziej skuteczny" — oświadczył teraz w komunikacie.

Reklama
Reklama

Główna marka samochodów osobowych VW będzie odpowiadać za Amerykę Płn. i Płd. oraz za Afrykę Subsaharyjską, Audi pokieruje działalnością grupy na Bliskim Wschodzie i w Azji, Seat zajmie się rynkiem Afryki Płn., a Skoda będzie odpowiedzialna za Rosję i Indie. Chiny będą w kompetencji grupy Volkswagena.

W kwietniu Volkswagen przekazał Audi kierownictwo nad działem sprzedaży, a Porsche odpowiedzialność za produkcję. Marki luksusowe zostały zgrupowane w dziale super premium.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama