Aktualizacja: 17.06.2019 12:35 Publikacja: 17.06.2019 12:30
Foto: Fincantieri
Do podpisania umowy doszło w chwili, gdy stosunki Paryża z Rzymem są szczególnie napięte po fiasku fuzji Fiata Chryslera z Renault, za co winę zdaniem strony włoskiej ponosi rząd francuski i jego interwencjonizm — pisze Reuter. Umowę podpisali prezes Naval Group, Hervé Guillou i prezes Fincantieri, Giuseppe Bono na pokładzie fregaty „Frederico Martinengo” zacumowanej w bazie marynarki wojennej w La Spezia.
Spółka będąca zwieńczeniem projektu „Posejdon” zachowuje też równowagę dyplomatyczną: jej siedzibą jest Genua, a ośrodek inżynierii będzie w Ollioules (Francja), dyrektorem generalnym Francuz Claude Centofanti, a 6-osobową radą administracyjną pokieruje Giuseppe Bono, bez uprawnień wykonawczych.
Czy stary, nieużywany już telefon da się jeszcze jakoś wykorzystać? I czy może on przyczynić się do pomocy najbardziej potrzebującym osobom? Okazuje się, że tak! Już drugi rok T-Mobile i Szlachetna Paczka prowadzą akcję “Stare telefony działają cuda”. W sklepach operatora można oddać do oddać do recyklingu stary – także zepsuty - sprzęt, który często zalega w naszych szafach. AIm więcej telefonów przyniesiemy do recyklingu, tym większą pomoc finansową operator przekaże Szlachetnej Paczce. Gra jest warta świeczki, bo operator może przekazać na szczytny cel nawet 1 000 000 złotych!
Jest czwartek, 12 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek analizuje kluczowe tematy gospodarcze.
W najbliższych miesiącach ma być wprowadzona zmiana w prawie, która umożliwi MON kupno uzbrojenia polskich producentów dla innych rządów. Mechanizm ma działać podobnie jak amerykański FMS.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Szczyt świąteczny dobił porty morskie Morza Północnego, które ledwo uporządkowały dostawy po przekierowaniu statków wokół Afryki.
Port Północny, najważniejsza i największa część Portu Gdańsk, usytuowana nad Zatoką Gdańską ma 50 lat.
Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Kanał Panamski zwiększył roczny zysk o 9,5 proc. mimo dotkliwej suszy w regionie, co zmusiło zarząd do dużego zmniejszenia liczby statków przepuszczanych przez tę magistralę.
Fiasko programu budowy wielkiej floty arktycznej, która miała uniezależnić Rosję od zachodnich portów i sankcji. Ogłaszane z pompą plany całorocznego Północnego Szlaku Morskiego spełzły na niczym. Z 70 statków klasy lodowej potrzebnych do końca dekady, powstanie najwyżej 16 sztuk.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas