Największy amerykański koncern samochodowy, a przez dziesięciolecia symbol amerykańskiej gospodarki, od kilku lat nie może wybrnąć z kłopotów. Od czterech lat spółka nie przynosi zysków i ten rok będzie zapewne piątym.
Firma obcina wydatki na reklamę i promocję. W II kwartale spółka straciła 15,5 mld dolarów, a w pierwszym półroczu tego roku 18,7 mld.
GM należał do jednego z największych reklamodawców Amerykańskiej Akademii Filmowej. W czasie tegorocznej gali firma wydała 13,5 mln dolarów na reklamy telewizyjne z nią związane. Koncern namówił gwiazdy filmowe do rezygnacji z limuzyn na rzecz przejazdu jej autami.
Jednakże kryzys na rynku samochodowym zmusił koncern z Detroit do wycofania się ze sponsorowania Gali Oscarowej i gali rozdania Nagród Emmy.
- W związku z obecnymi wyzwaniami stojącymi przed firmowym budżetem, zdecydowaliśmy się skupić na akcjach promocyjnych mających zdobyć jak najszersze grono konsumentów – mówi Kelly Cusinato, rzecznik GM. – Gala Oscarowa spełniała taką rolę w przeszłości, ale nie jest już częścią naszych planów biznesowych na 2009 r. – dodaje.