Za kilka tygodni Netia zaoferuje firmom komplet usług telekomunikacyjnych‚ łącznie z komórkowymi. Ma to umocnić pozycję firmy w segmencie‚ który przynosi jej 250 – 300 mln zł wpływów rocznie. – Będziemy pierwszym operatorem‚ który może zaoferować przedsiębiorstwom kompleksowe usługi stacjonarno-komórkowo-internetowe. Telekomunikacja Polska i Orange wystawiają klientom odrębne faktury‚ nawet jeżeli świadczą usługi jako grupa – mówi Bertrand LeGuern z zarządu Netii.
Firma będzie świadczyć usługi komórkowe dzięki możliwości wykorzystania infrastruktury sieci Play. Im więcej usług‚ tym większa lojalność klientów. I o to chodzi Netii bardziej niż o zyski z telefonii komórkowej‚ którą będzie sprzedawać tylko w pakiecie z innymi produktami. Spółka nie potrafi jeszcze podać‚ o ile wzrosną dzięki komórkom jej przychody.
Więcej niż połowę wpływów od firm przynosi telefonia stacjonarna. I Netia‚ i inni operatorzy mają z nią spore kłopoty.
– Ceny tych usług spadają drastycznie, w ciągu ostatnich dwóch, trzech lat – o kilkadziesiąt procent. Na szczęście rekompensuje nam to wzrost przychodów z usług transmisji danych‚ w tym z dostępu do Internetu – mówi Bertrand Le-Guern. Dzięki temu spółce udaje się wypracować kilkuprocentowy wzrost przychodów od klientów instytucjonalnych (o podobnym wzroście przychodów mówi Telekomunikacja Polska). Najszybciej rosną przychody telekomów ze średnich i małych firm‚ ale najbardziej prestiżowe są dostawy dla korporacji. Netii nie udało się przejąć obsługi PZU. Przegrała z Telekomunikacją Polską.
Netii nie interesują przetargi publiczne. – Dotychczasowa praktyka jest taka‚ że kontrakt można zdobyć tylko proponując ceny poniżej kosztów – twierdzi LeGuern.