Wirus zaatakował diamenty. Sprzedaż mocno spada

Największe koncerny diamentowe tracą klientów przez pandemię. I nie chodzi tu o brak chętnych na kupno kamieni, ale o ograniczenia w transporcie ludzi i towarów.

Aktualizacja: 31.03.2020 19:13 Publikacja: 31.03.2020 18:59

Wirus zaatakował diamenty. Sprzedaż mocno spada

Foto: Bloomberg

Sprzedaż diamentów i brylantów jest specyficzna. Aż 90 proc. odbywa się w centrach handlowych, a tylko 10 przez internet. Dlatego lider światowego rynku diamentów - brytyjski De Beers poinformował 30 marca, że rezygnuje z przeprowadzenia w tym roku trzeciego cyklu sprzedaży surowca diamentowego. Powodem są trudności w przemieszczaniu ludzi i towarów.

De Beers przeprowadza w ciągu roku 10 tzw. handlowych cykli. Trzeci powinien odbyć się w tym tygodniu, ale został dowołany. Firma obiecuje swoim klientom znalezienie i zaprezentowanie w najbliższym czasie „innowacyjnego sposobu realizacji zamówień". Na handlowe cykle przypada 90 proc. sprzedaży diamentów przez De Beers. Rezygnacja z jednego cyklu to strata 350-400 mln dol.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca