Może się to opłacić, jeśli przejeżdża się nim co najmniej 15 tys. kilometrów rocznie.
LPG jest wyraźnie tańsze od benzyny czy oleju napędowego. Ale z drugiej strony samochód na autogaz zużywa więcej paliwa, a do ogólnych kosztów związanych z używaniem trzeba doliczyć cenę instalacji gazowej i jej montażu. Zatem odpowiedź na pytanie, czy opłaca się jeździć na LPG, nie jest prosta. Zależy głównie od rocznych przebiegów i tego, ile lat chcemy użytkować samochód.
– Światowy kryzys ekonomiczny i potrzeba obniżania kosztów działalności powinny wzmagać zainteresowanie autogazem, zwłaszcza że najprawdopodobniej ominie nas podwyżka akcyzy na LPG – uważa Sylwia Popławska, menedżer Koalicji na rzecz Autogazu (związku zrzeszającego pracodawców z szeroko rozumianej branży autogazu). – Obowiązująca dziś stawka 695 zł od tony (39 gr netto od 1 litra) od 1 stycznia 2009 r. po raz pierwszy będzie zapisana w ustawie, a nie w rozporządzeniu ministra finansów. Stwarza to szansę, że sytuacja ustabilizuje się na kilka lat.
[srodtytul]Teraz ceny są zimowe[/srodtytul]
Nie zawsze jednak warto wybierać autogaz. – Średnio można przyjąć, że jazda na LPG jest opłacalna, gdy roczne przebiegi wynoszą co najmniej 15 – 20 tys. km – mówi Andrzej Olechowski, ekspert Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. – Autogaz sprawdzi się więc w przypadku flot pojazdów firmowych, wszelkich busów, pojazdów dostawczych, które często mają przebiegi przekraczające nawet 100 tys. km, oraz dużo jeżdżących osób prywatnych.