Chińskie kłopoty Toyoty

Guanzhou Toyota Motor Co. i Tianjin FAW Toyota Motor - chińskie joint- venture Toyota Motor Corp. poinformowały wczoraj o konieczności wycofania z rynku prawie 700 tysięcy aut

Aktualizacja: 25.08.2009 03:14 Publikacja: 24.08.2009 14:15

Chińskie kłopoty Toyoty

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Wada fabryczna dotyczy modeli camry, yarisów.viosów i corolli. W skrajnym przypadku wyciek smaru może nawet doprowadzić do stopienia się wewnętrznej części drzwi i zapalenie się pojazdu.

To oznacza,że tylko w tym roku japoński koncern ujawnił usterki w ponad milionie pojazdów wyprodukowanych w latach 2006-2008. Przy tym Toyota nie jest rekordzistą w liczbie jednorazowo wycofywanych aut.

Jak na razie największą wpadkę zaliczył Ford,który przyznał się w 2007 roku ,że wyprodukował auta z zacinającym się tempomatem,którego blokada mogła doprowadzić do zapalenia się auta i wycofał z rynku w celu wymiany feralnego komponentu aż 3,6 mln pojazdów.Wcześniej z tego samego powodu Ford zmuszony był do wymiany wadliwych tempomatów w 7 mln pojazdów.

W autach słynnej z przykładania ogromnej wagi do jakości Toyoty liczba defektów zaczęła rosnąć wówczas, gdy japoński koncern za wszelką cenę starał się prześcignąć lidera rynku General Motors w liczbie produkowanych aut. Najwięcej wad fabrycznych wykryto w modelach wyprodukowanych w roku 2006. Pech nie ominął nawet tak prestiżowych marek koncernu jak Lexus (w styczniu 2009 wycofanie 400 tys.), czy priusów.

Amerykańscy właściciele tego najpopularniejszego hybrydowego pojazdu na świecie wyprodukowanych w 2006 roku do dzisiaj procesują się z Toyotą o zwrot kosztów wymiany żarówek (300-1800 dol.) do przednich reflektorów,które bardzo szybko się przepalają.

Ubiegły rok finansowy japoński koncern zakończył stratą w wysokości 4,4 mld dolarów.

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
Kolejny koncern zbrojeniowy z Unii będzie produkował na Ukrainie
Biznes
Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu? Wiele osób popełnia ten sam błąd
Biznes
Trump pozbywa się papierowych słomek. To (częściowo) dobra decyzja, mówią ekolodzy
Biznes
TikTok powraca do sklepów z aplikacjami Apple i Google w USA
Biznes
Kto dostarczy okręty dla Polski, nowe cła USA i zmiany w programie mieszkaniowym