Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.
To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.
Wada fabryczna dotyczy modeli camry, yarisów.viosów i corolli. W skrajnym przypadku wyciek smaru może nawet doprowadzić do stopienia się wewnętrznej części drzwi i zapalenie się pojazdu.
To oznacza,że tylko w tym roku japoński koncern ujawnił usterki w ponad milionie pojazdów wyprodukowanych w latach 2006-2008. Przy tym Toyota nie jest rekordzistą w liczbie jednorazowo wycofywanych aut.
Jak na razie największą wpadkę zaliczył Ford,który przyznał się w 2007 roku ,że wyprodukował auta z zacinającym się tempomatem,którego blokada mogła doprowadzić do zapalenia się auta i wycofał z rynku w celu wymiany feralnego komponentu aż 3,6 mln pojazdów.Wcześniej z tego samego powodu Ford zmuszony był do wymiany wadliwych tempomatów w 7 mln pojazdów.