Reklama
Rozwiń
Reklama

Chińskie kłopoty Toyoty

Guanzhou Toyota Motor Co. i Tianjin FAW Toyota Motor - chińskie joint- venture Toyota Motor Corp. poinformowały wczoraj o konieczności wycofania z rynku prawie 700 tysięcy aut

Aktualizacja: 25.08.2009 03:14 Publikacja: 24.08.2009 14:15

Chińskie kłopoty Toyoty

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Wada fabryczna dotyczy modeli camry, yarisów.viosów i corolli. W skrajnym przypadku wyciek smaru może nawet doprowadzić do stopienia się wewnętrznej części drzwi i zapalenie się pojazdu.

To oznacza,że tylko w tym roku japoński koncern ujawnił usterki w ponad milionie pojazdów wyprodukowanych w latach 2006-2008. Przy tym Toyota nie jest rekordzistą w liczbie jednorazowo wycofywanych aut.

Jak na razie największą wpadkę zaliczył Ford,który przyznał się w 2007 roku ,że wyprodukował auta z zacinającym się tempomatem,którego blokada mogła doprowadzić do zapalenia się auta i wycofał z rynku w celu wymiany feralnego komponentu aż 3,6 mln pojazdów.Wcześniej z tego samego powodu Ford zmuszony był do wymiany wadliwych tempomatów w 7 mln pojazdów.

Reklama
Reklama

W autach słynnej z przykładania ogromnej wagi do jakości Toyoty liczba defektów zaczęła rosnąć wówczas, gdy japoński koncern za wszelką cenę starał się prześcignąć lidera rynku General Motors w liczbie produkowanych aut. Najwięcej wad fabrycznych wykryto w modelach wyprodukowanych w roku 2006. Pech nie ominął nawet tak prestiżowych marek koncernu jak Lexus (w styczniu 2009 wycofanie 400 tys.), czy priusów.

Amerykańscy właściciele tego najpopularniejszego hybrydowego pojazdu na świecie wyprodukowanych w 2006 roku do dzisiaj procesują się z Toyotą o zwrot kosztów wymiany żarówek (300-1800 dol.) do przednich reflektorów,które bardzo szybko się przepalają.

Ubiegły rok finansowy japoński koncern zakończył stratą w wysokości 4,4 mld dolarów.

Powodem jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy.

To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama