Obie firmy współpracują już na trasie z Warszawy do Berlina. Od grudnia tego roku do sześciu uruchomionych na tym odcinku pociągów dołączą kolejne dwa.
Składy mają być ciągnięte przez nowo zakupione przez PKP IC lokomotywy Eurosprinter Husarz. W grudniu czas przejazdu pomiędzy stolicami ma wynosić 5 godzin i 30 minut, a po zakończeniu modernizacji torów – poniżej 5 godzin.
[wyimek][srodtytul]56 połączeń[/srodtytul] międzynarodowych obsługuje spółka PKP InterCity[/wyimek]
Od 2016 roku po trasie mają jeździć nowe zamówione przez Niemców pociągi. – Polska będzie jednym z pierwszych krajów sąsiadujących z Niemcami, do którego pojadą nowe składy – poinformował Nikolaus Breuel, prezes DB Fernverkehr.
Uruchomienie nowych pociągów Warszawa – Berlin to nie koniec wspólnych planów przewoźników. Spółki przygotowują połączenia między największymi miastami Polski i Niemiec. – Nasze wspólne plany przewidują również takie ułożenie rozkładu jazdy tych pociągów, aby zapewnić dogodne przesiadki pasażerom udającym się do mniejszych miejscowości – powiedział Krzysztof Celiński, szef PKP InterCity.