Najkorzystniejsze oferty budowę na A1 wybrane

Hiszpanie, Niemcy, Czesi i Irlandczycy wybudują autostradę z Torunia do Łodzi i zrobią to o ok. 800 mln zł taniej niż przewidywał kosztorys

Publikacja: 19.05.2010 17:55

Najkorzystniejsze oferty budowę na A1 wybrane

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała na budowę ponad 75 km odcinka wydać 3,22 mld zł. Cztery konsorcja, które startowały w przetargach zaproponowały, że zrealizują inwestycje w sumie za 2,42 mld zł. Dzisiaj GDDKiA wybrała najkorzystniejsze jej zdaniem oferty złożone w przetargach.

Trasa z Torunia do Łodzi została podzielona na cztery odcinki.

Pierwszy fragment — do Sójek o długości 30 km za 800 mln zł (o ok. 600 mln taniej niż przewidywał kosztorys) ma wybudować konsorcjum z irlandzką spółką SRB Civil Engineering, tą samą, która odpadła z wyścigu o budowę trasy A2 z Łodzi do Warszawy.

Wówczas Irlandczycy złożyli najtańsze oferty na budowę dwóch z pięciu odcinków trasy. Ich propozycje zostały jednak odrzucone, ponieważ znacznie przekroczyli budżet na prace projektowe. 30 km odcinek A1 chciało budową 11 konsorcjów.

Na budowę kolejnego, 15,2 kilometrowego fragmentu autostrady z Sójek do Kotliskiej, najkorzystniejszą ofertę złożyło polsko — czeskie konsorcjum czyli firmy Poldim i Bögl a Krýsl. Mają zrealizować prace za 542 mln zł — o 100 mln zł poniżej kosztorysu. Trasę z Kotliskiej do Piątek, czyli 9 km autostrady ma wybudować Sando Budownaictwo Polska wraz z partnerem z Hiszpanii — Construcciones Sanchez Dominguez — Sando. Ich oferta opiewała na ponad 512 mln zł przy kosztorysie 621 mln zł. O oba kontrakty ubiegało się po 14 chętnych.

Najkorzystniejszą ofertę na budowę ostatnich 21 km autostrady prze Łodzią złożyły firmy Johann Bunte Bauunternehmung GmbH&Co, PRM, Mosty Łódź, Erbedim i Intercor. Za prace chcą otrzymać prawie 570 mln zł. Rząd przeznacz?l na budowę tego fragmentu ok. 591,6 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierała oferty kierując się najniższymi cenami.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała na budowę ponad 75 km odcinka wydać 3,22 mld zł. Cztery konsorcja, które startowały w przetargach zaproponowały, że zrealizują inwestycje w sumie za 2,42 mld zł. Dzisiaj GDDKiA wybrała najkorzystniejsze jej zdaniem oferty złożone w przetargach.

Trasa z Torunia do Łodzi została podzielona na cztery odcinki.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki