PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wczoraj z konsorcjum, na czele którego stoi Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, umowę na modernizację torów z Warszawy do Skierniewic za 870 mln zł netto. W poniedziałek Trakcja Polska podpisze kontrakt na budowę lokalnego centrum sterowania ruchem w Działdowie. Jej wartość to 950 mln zł.
Oba kontrakty zostaną zrealizowane za ponad 1,8 mld zł. To o ok. 1 mld zł mniej, niż przewidywały kosztorysy.
– Podpisanie kontraktów było możliwe dzięki uzyskaniu od Ministerstwa Finansów zapewnienia finansowania tych inwestycji – mówi Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK. – Obie inwestycje mają być finansowane z dotacji unijnych, jednak nasze wnioski o przyznanie pieniędzy nie zostały jeszcze rozpatrzone – wyjaśnia prezes Szafrański. Gwarancje resortu finansów, że spółka zarządzająca torami będzie miała pieniądze, gdy pojawią się pierwsze faktury, została udzielona w ostatniej chwili. Lada dzień kończyła się bowiem ważność ofert.
[wyimek]608 - na tylu kilometrach torów trwają obecnie prace modernizacyjne[/wyimek]
– Najkorzystniejsze oferty złożone w obu przetargach były niższe od kosztorysu. Gdybyśmy nie mogli podpisać w najbliższych dniach kontraktu na modernizację lokalnego centrum sterowania w Działdowie, musielibyśmy ogłaszać trzeci przetarg na realizację tej inwestycji – dodaje Zbigniew Szafrański.