Reklama

Najwięcej skarg na odwołane loty

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku do Komisji Ochrony Prawa Pasażerów, wpłynęły 604 skargi. Ponad jedna trzecia dotyczyła odwołania lotów.

Aktualizacja: 15.07.2010 16:10 Publikacja: 15.07.2010 15:38

Najwięcej skarg na odwołane loty

Foto: Bloomberg

Kolejne 74 osób poskarżyło się na opóźnienie swoich lotów, w 23 przypadkach skarga dotyczyła odmowy przyjęcia pasażera na pokład. Komisja Ochrony Praw Pasażerów działa w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. W pierwszym półroczu zeszłego roku rozpatrzyła 618 skarg klientów linii lotniczych. Jednak w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku tych dotyczących odwołania lotów było o 119 więcej niż w tym analogicznym okresie 2010 roku.

— Zdaniem pracowników Komisji skarg byłoby jeszcze mniej, gdyby nie ostatnie zdarzenia związane z wybuchem wulkanu na Islandii i związane z tym kłopoty z przewozem lotniczym — mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Malejąca z roku a rok liczba skarg to m.in. efekt większej dyscypliny przewoźników w rozpatrywaniu zażaleń klientów. Komisja Ochrony Prawa Pasażerów zajmuje się sprawą w której podróżny czuje się poszkodowany dopiero po tym jak bez powodzenia złoży on reklamacje u przewoźnika.

Pasażerowie, jeżeli ich lot został odwołany, mają prawo domagać się zwrotu w ciągu siedmiu dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli przewoźnik nie powiadomi klienta o odwołaniu lotu na 14 dni przed planowaną podróżą i jednocześnie nie zaproponuje mu alternatywnego rejsu, klient może domagać się odszkodowania w wysokości od 250 do 600 euro.

W przypadku, gdy lot został opóźniony, linia lotnicza ma obowiązek zapewnić pasażerowi posiłki i napoje adekwatne do czasu oczekiwania, umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych, przesłania 2 wiadomości fax-em lub e-mailem. W przypadku, gdy wylot nastąpi następnego dnia, przewoźnik ma obowiązek zapewnić nocleg w hotelu wraz z dojazdem do i z niego. Gdy opóźnienie wynosi powyżej 5 godzin i pasażer zrezygnuje z przelotu, przewoźnik ma obowiązek zwrócić należność za zakupiony bilet. Pasażerowi przysługuje również odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro.

Reklama
Reklama

Podobne prawa jak w przypadku odwołania lotu ma pasażer, któremu linia lotnicza odmówi wpuszczenia na pokład.

Kolejne 74 osób poskarżyło się na opóźnienie swoich lotów, w 23 przypadkach skarga dotyczyła odmowy przyjęcia pasażera na pokład. Komisja Ochrony Praw Pasażerów działa w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. W pierwszym półroczu zeszłego roku rozpatrzyła 618 skarg klientów linii lotniczych. Jednak w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku tych dotyczących odwołania lotów było o 119 więcej niż w tym analogicznym okresie 2010 roku.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama