Ofertę złożyło konsorcjum w skład którego wchodzi hiszpańska firma FCC Construction i polski Erbud. Oferty złożyło jedenaście firm i konsorcjów. Do pierwszego etapu zgłosiło się 28 chętnych, zaproszenia do składania ofert cenowych dostało 20 z nich.
Kolejna najtańsza oferta należy do firm Budimex i hiszpańskiej Ferrovial Agroman — opiewa na 399,1 mln zł.
Najdroższa z ofert należy do irlandzko — polsko konsorcjum z SRB Civil Engieneering na czele. Chcą podpisać kontrakt wart 778,8 mln zł. Zwycięzca ma zostać wybrany pod koniec września, tak by na plac budowy mógł wejść w listopadzie tego roku. Wykonawca będzie miał 24 miesiące na oddanie trasy do ruchu.
FCC Construcion stara się wejść również na polski rynek budowy torów. Oferta Hiszpanów złożona wraz z firmą TorKarSson na modernizację 20 km torów z Krzeszowic do Krakowa wynosiła 477,65 mln zł brutto i była o ponad 100 mln zł droższa od najniższej.