Od przyszłego roku podatek VAT płacony przez operatorów telekomunikacyjnych będzie o 1 pkt proc. wyższy i zamiast 22 proc., wyniesie 23 proc. Taką stawkę zobaczymy na rachunkach za telefon i Internet. To nie znaczy jednak, że wszyscy zapłacą więcej.
– Jeszcze się zastanawiamy, co zrobić z podwyżką VAT. Jednak najprawdopodobniej dotyczyć będzie wszystkich naszych abonentów, z wyjątkiem nowych, którzy skorzystają z naszych usług w przyszłym roku – mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii, która jest jednym z największych dostawców usługi stacjonarnego dostępu do Internetu.
[wyimek]23 procent wyniesie od 2011 r. stawka VAT na usługi telekomunikacyjne[/wyimek]
Netia idzie w ten sposób śladem Telekomunikacji Polskiej. – Trwają ustalenia w tej kwestii, jednak na pewno weźmiemy na siebie podwyżkę VAT w przypadku rachunków nowych klientów Neostrady – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP.
Deklaracje te oznaczają, że operatorzy odpowiednio obniżą cenę netto usługi, aby zrekompensować podwyżkę podatku. W obu przypadkach chodzi o to, aby cena usługi, którą operatorzy kuszą masowego konsumenta, nie różniła się od tej „z plakatu”.