Przychody ze sprzedaży brutto grupy Ambra wyniosły 339,7 mln zł, były o 3,4 proc. większe niż przed rokiem. W Polsce poszły w górę o 8,8 proc. Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął wartość 94,1 mln zł w porównaniu do 89,8 mln zł w pierwszym półroczu roku 2009/2010. Zysk ze sprzedaży wzrósł o 7,3 proc. do poziomu 44, mln zł, natomiast EBIT o 4,7 proc. osiągając poziom 44,1 mln zł. Marża zysku brutto ze sprzedaży została poprawiona z 27,3 do 27,7 proc.

— Szczególnie ważny jest sukces w najbardziej perspektywicznym segmencie win spokojnych, w którym nasza sprzedaż wzrosła o ponad 17 proc. czyli około dwukrotnie więcej niż rynek — komentuje Rober Ogór, prezes Ambry.

— Wydaje się, że pozytywne trendy na wynikach Ambry powinny się utrzymać też w drugim półroczu jej roku obrotowego. Motorem wzrostu jest rynek polski, a tu tendencja poprawy jest bardzo silna. Dużo będzie zależało od Czech i Rumunii, które zaliczyły słaby pierwszy kwartał, ale po półroczu wyglądają już znacznie lepiej — komentuje Tomasz Manowiec, analityk Biura Maklerskiego BGŻ.

— Oczekuję, że przekroczenie wyniku rocznego na poziomie 20 mln zł jest w zasięgu spółki — dodaje.