Rośnie sprzedaż Sobieskiego w USA

Polska nie jest już największym rynkiem flagowej wódki grupy Belvedere. Wyprzedziły ją Stany Zjednoczone — dowiedziała się "Rzeczpospolita"

Publikacja: 23.03.2011 13:52

Rośnie sprzedaż Sobieskiego w USA

Foto: Materiały Producenta

Przesunięcie się USA na pierwsze miejsce wśród ok. 40 rynków, gdzie obecna jest wódka Sobieski nastąpiło na przełomie 2010 i 2011 r. Od stycznia do grudnia 2010 r. polsko — francuska grupa alkoholowa Belvedere sprzedała tam 7,83 mln litrów tej marki, o ok. 50 proc. więcej niż przed rokiem.

— Ten awans zawdzięczamy m.in. kampanii z udziałem Bruca Willisa — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciele Belvedere. Ten znany aktor jest twarzą Sobieskiego od kwietnia 2009 r. Należy do niego także niecałe 3 proc. udziałów grupy.

W ubiegłym roku gwiazdor wziął udział w cyklu imprez poświęconych Sobieskiemu na terenie Stanów Zjednoczonych. Odwiedził m.in. San Francisco, Nowy Jork i Chicago.

Belvedere oferuje Sobieskiego w Stanach Zjednoczonych od 2007 r. W pierwszym roku obecności na tamtejszym rynku sprzedał tam 450 tys. litrów tej marki.

Sobieski jest najpopularniejszą polską wódką na świecie. W ostatniego raportu „Millionaires 2010", magazynu branżowego Drinks International większą sprzedaż zanotowało tylko osiem marek o zasięgu globalnym.

Sobieski został także, obok whisky Label 5, liderem zestawienia międzynarodowych marek alkoholi, których sprzedaż rośnie najszybciej.

Stany Zjednoczone są drugim, po Rosji, rynkiem wódki na świecie. Z Polski trafiają tam także wódki super premium: Chopin z Polmosu Siedlce oraz Belvedere Vodka z Polmosu Żyrardów (właścicielem tej ostatniej marki jest koncern LVMH).

O umocnienie pozycji Żubrówki w USA — sprzedając ją tam pod nazwą Żu — zabiega także CEDC. Od 2010 r. jej wyłącznym dystrybutorem jest tam firma Remy Cointreau.

William Carey, prezes CEDC zwraca uwagę, że Stany Zjednoczone są atrakcyjne dla producentów wódki nie tylko ze względu na wielkość tamtejszego rynku.

—  Popularność danej marki wśród amerykańskich konsumentów przekłada się na jej globalną rozpoznawalność oraz jego prestiż. W tym kraju bierze początek wiele trendów konsumenckich, które potem oddziałują na inne rynki — wyjaśnia Carey.

Przesunięcie się USA na pierwsze miejsce wśród ok. 40 rynków, gdzie obecna jest wódka Sobieski nastąpiło na przełomie 2010 i 2011 r. Od stycznia do grudnia 2010 r. polsko — francuska grupa alkoholowa Belvedere sprzedała tam 7,83 mln litrów tej marki, o ok. 50 proc. więcej niż przed rokiem.

— Ten awans zawdzięczamy m.in. kampanii z udziałem Bruca Willisa — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciele Belvedere. Ten znany aktor jest twarzą Sobieskiego od kwietnia 2009 r. Należy do niego także niecałe 3 proc. udziałów grupy.

Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Dobre pierwsze oceny gry od 11 bit studios
Biznes
Pacjenci z gorszą dostępnością do aptek
Materiał Promocyjny
Żywiec Zdrój na straży zasobów wodnych
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont