Tym samym Sony włącza się do rywalizacji z Motorolą, Samsungiem, Apple i RIM na coraz ciaśniejszym rynku tabletów, który w 2015 roku ma być wart 49 mld dol. według prognoz firmy badawczej Strategy Analytics. Eksperci są zdania, że Sony zbyt długo zwlekało z wejściem w nowy sektor i koncernowi ciężko będzie nadgonić konkurencję.

- Sony powinno włączyć się do gry najpóźniej wtedy gdy Samsung wypuścił swój tablet Galaxy. Koncertn zbyt dużo czasu zmarnował na dopracowywanie swoich urządzeń. Szybkie wejście takie jak zrobił Samsung było wówczas koniecznością i nie sądzę, żeby w tym roku Sony było w stanie dogonić japońskiego konkurenta – komentuje Yasuo Nakane, analityk z tokijskiego oddziału Deutsche Banku.

Sony zaprezentowało dwa tablety o nazwachS1 i S2, które mają pojawić się na sklepowych półkach jesienią. Model S1 ma być wyposażony w ekran o przekątnej 9,4 cali. S2 w kształcie przypominać będzie mały laptop, z dwoma 5,5-calowymi ekranami, które można złożyć, by ułatwić sobie przenoszenie urządzenia. Tablet Sony S1 jest zoptymalizowany pod kątem bogatej rozrywki multimedialnej, natomiast model S2 stawia bardziej na łączność i rozrywkę mobilną. Oba tablety mogą wykorzystywać łączność Wi-Fi i WAN (3G/4G), pozwalając nie tylko na przeglądanie Internetu i sprawdzanie poczty, lecz także na korzystanie z całego wachlarza treści cyfrowych - filmów, gier i książek - dostępnych za pośrednictwem płatnych serwisów internetowych Sony i innych serwisów, niezależnie od miejsca i pory.

Nowe tablety będą opierały się na stworzonym przez Google systemie operacyjnym Android. Wiadomość o wejściu Sony na rynek tabletów jest korzystna dla klientów. Odkąd do walki włączają się kolejne koncerny, ceny tych urządzeń znacznie się obniżyły i można się spodziewać, że ten trend będzie kontynuowany.