Ypsilon jest dłuższa i lżejsza od poprzedniego modelu. Ma pięcioro, a nie troje drzwi. Nie budzi takich emocji, jak poprzedni model Fiata, również produkowana w Tychach „500",. W Turynie, którego mieszkańcy są szczególnie wrażliwi na fiatowskie nowości, nikt nie zwraca na to auto uwagi, choć pojawiło się na ulicach pierwszy raz we wtorek.
Na konferencji prasowej w Turynie pojawili się i dyrektor generalny Fiata/Chryslera Sergio Marchionne, i prezes Fiata/Chrylesa John Elkann. Ten ostatni ze znaczkiem w klapie, na którym było napisane: spłaciliśmy Chryslera i mamy 46 proc akcji.
Zdaniem szefa działu badań i rozwoju Fiata, Maura Pieralliniego jedynym zakładem, który bezbłędnie mógł wykonać małe luksusowe auto jest fabryka w Tychach. — Nie mieliśmy żadnych wątpliwości kiedy podejmowaliśmy decyzję gdzie ma być produkowana nowa Lancia — powiedział Pierallini „Rz".
W pierwszym pełnym roku, czyli od 2012 z fabryki w Tychach ma wyjeżdżać 122 tys. aut marki Lancia i Chrysler, bo wlaśnie pod marką Chryslera, Ypsilon ma być sprzedawany w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a w dalszej perspektywie w Australii, Japonii, Korei Południowej i RPA.
Twarzą Ypsilona jest francuski aktor Vincent Cassel, prywatnie mąż włoskiej gwiazdy filmowej Moniki Belucci. To dlatego, żeby Ypsilon nie kojarzył się wyłącznie jako auto kobiece. Chociaż breloczek do kluczy z kryształkami Swarowskiego nie pozostawia wątpliwości do kogo kierowana jest ta oferta.