Z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie programu Rzetelna Firma 54 proc. kupujących w sklepach internetowych wybiera najczęściej książki, muzykę oraz filmy. 61 proc. spośród kupujących tę kategorię w sieci stanowiły kobiety.
Jeśli chodzi o inne najpopularniejsze kategorie to 41 proc. wskazało sprzęt elektroniczny, 40 odzież, a 28 proc. kosmetyki. Już 28 proc. ankietowanych przyznało, że właśnie w Internecie kupiło wakacyjny wyjazd. Jak czytamy w komunikacie tylko 17 proc. osób korzystających na co dzień z Internetu nie zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupów w sieci. Jednak z sieci korzysta wciąż niewiele ponad 50 proc. Polaków.
- Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę z tego, że samo „fizyczne" posiadanie sklepu, czyli domeny, oprogramowania i hostingu, nie gwarantuje sukcesu. Tym bardziej, że łatwiej jest zweryfikować rzetelność sklepu internetowego niż tradycyjnego i ma to poważniejsze konsekwencje dla przedsiębiorcy – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
W tym roku obroty e-sklepów w Polsce mają sięgnąć 7,5 mld zł, a ich liczba zbliży się już do 11 tys.