O ostatecznej decyzji władz włoskiego koncernu, poinformował media Aleksiej Cziczkanow, szef komitetu ds. inwestycji w petersburskim ratuszu. Memorandum między miastem a Fiatem ma zostać podpisane w I kw. 2012 r.

Sam Fiat, jak na razie, oficjalnie nie wypowiada się na ten temat. Rosjanie ogłosili już listę proponowanych lokalizacji nowej fabryki. Ma zająć działkę ok. 100 ha i produkować rocznie ponad 100 tys. aut.

Według Wiedomosti, na początek będą to przede wszystkim samochody koncernu Chrysler, np. popularny w Rosji Jeep. Potem jego miejsce zajmą auta średniej klasy jak fiat albea. Włosi mają w przyszłym roku rozpocząć budowę. Finansować ją ma kredyt ze Sbierbanku.

Fiat nie jest na rosyjskim rynku liczącym się graczem. W 2010 r sprzedał 84 tys. samochodów, co dało mu ósme miejsce wśród moto koncernów w Rosji. Montował też swoje auta w partnerstwie z rosyjskim Sollers, ale w lutym strony zerwały porozumienie i Sollers nawiązał współpracę z Fordem.

Teraz Włosi muszą sami inwestować w Rosji. Zobowiązali się do tego w podpisanej w połowie roku z rządem rosyjskim umowie. W zamian za ulgi i pozostanie na rynku, Fiat zobowiązał się do zainwestowania ok. 1,2 mld dol. w produkcję co najmniej 120 tys. samochodów rocznie.