Już co szósty internauta kupuje w sieci, korzystając z telefonu. Przydają się też na zakupach w tradycyjnym sklepie
Z raportu firmy Gemius wynika, że już 16 proc. internautów?zrobiło choć raz zakupy w sieci, korzystając z urządzenia mobilnego. Dotyczy to głównie smartfonów i ten sposób kupowania wskazało o 6?pkt proc. więcej ankietowanych niż rok wcześniej. Gemius podaje, że w tej grupie częściej są mężczyźni, dobrze oceniający swoją sytuację materialną, kupujący w e-sklepach często i dużo.
Jednak smartfony przydają się nie tylko podczas zakupów w sieci, ale też w sklepach tradycyjnych. Firma Listonic przygotowała na nie specjalną aplikację, dzięki której tworzy się listy zakupów. Zamiast wybierać się do sklepu z kartką papieru, wystarczy zabrać telefon. Obecnie w Listonic zarejestrowanych jest 150 tys. użytkowników. Co miesiąc przybywa 10 – 15 tys. kolejnych i powstaje ok. 50 tys. list, na które dodawanych jest 500 tys. produktów.
Aplikacja ma także inne funkcje. Dodawanie produktów odbywa się też poprzez zeskanowanie ich kodu w sklepie. Jednocześnie można sprawdzić w Internecie, jaka jest cena tego wyrobu w innym sklepie oraz jak oceniają go inni użytkownicy.
Firma przeanalizowała, jakie produkty w grudniu skanowane były najczęściej i ku pewnemu zaskoczeniu zdecydowanie wygrała kategoria woda oraz napoje, z niemal 17-proc. udziałem w ogólnej liczbie skanowań. Kolejne są kosmetyki oraz przyprawy. – Skanowanie wody i napojów wynika z ciekawości użytkowników aplikacji. Najczęściej wokół nas można znaleźć butelkę wody, karton soku lub napój. Są to pierwsze rzeczy, na których można wypróbować skaner kodów kreskowych i przekonać się, jak to działa – mówi Kamil Janiszewski, współtwórca Listonic.