Reklama

Ofensywa w krajowych lotach

Polska linia lotnicza OLT Express szturmuje krajowe lotniska. Przewoźnik ogłosił uruchomienie kilkunastu nowych połączeń pomiędzy polskimi miastami

Publikacja: 15.02.2012 12:26

Ofensywa w krajowych lotach

Foto: Bloomberg

Należąca do gdańskiej spółki Amber Gold linia lotnicza chce podbić polskie niebo. Na konferencji prasowej przewoźnik poinformował o uruchomieniu siatki nowych tras, które połączą aż 9 polskich miast. Dodatkowo spółka zdecydowała się na utworzenie dwóch baz na terenie kraju - w Gdańsku i Warszawie.

Nowe połączenia obejmują siedem tras z Gdańska, sześć z Poznania, pięć z Wrocławia, cztery z Warszawy, po trzy z Krakowa, Poznania i Szczecina, dwie z Łodzi i jedna z Rzeszowa. Dzięki temu linia będzie obsługiwała 17 połączeń wewnątrz kraju. jak poinformowano na konferencji, w tej chwili OLT Express nie rozważa wejścia na lotnisko Warszawa/Modlin. Loty ze wszystkich 9 miast mają się odbywać codziennie, regularnie rano i wieczorem.

Z Gdańska

polecimy do Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Łodzi, Warszawy.

Z Katowic

Reklama
Reklama

do Gdańska, Rzeszowa i Poznania.

Z Krakowa

do Gdańska, Poznania i Wrocławia.

Z Łodzi

do Gdańska i Wrocławia.

Z Poznania

Reklama
Reklama

do Gdańska, Warszawy, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Krakowa.

Z Rzeszowa

do Katowic.

Z Warszawy

do Wrocławia, Gdańska, Poznania, Szczecina.

Z Wrocławia

Reklama
Reklama

do Gdańska, Krakowa, Warszawy, Łodzi i Poznania.

Ze Szczecina

do Gdańska, Poznania i Warszawy. Połączenia przesiadkowe mają być tak skonstruowane, aby możliwe były szybkie przesiadki do innych portów: Z Gdańska z przesiadką do Rzeszowa, ze Szczecina z przesiadką do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Wrocławia, z Wrocławia z przesiadką do Rzeszowa i Szczecina.

OLT będzie używać Airbusów 320 i Aibusów 319.  To jak na trasy krajowe bardzo pojemne maszyny.  W tej chwili spółka ma zakontraktowane 8 maszyn tego typu (tyle według zapowiedzi będzie latało od kwietnia), a do końca roku chce mieć 12 maszyn tego typu.

Drugim typem samolotu latającego w barwach OLT będzie ATR. W tej chwili spółka ma 2 samoloty ATR-42, a na wiosnę tego roku ma przybyć pięć kolejnych ATR-72, a do końca roku OLT Express planuje dysponować dwunastoma maszynami tego typu.

Reklama
Reklama

Ceny biletów na trasach oferowanych przez OLT Express zaczynają się od 99 zł. Połowa dostępnych miejsc w pierwszym roku działalności ma być oferowana w tej najniższej cenie. Pozostałe będą kosztować do 249 zł. Sprzedaż biletów na loty, które rozpoczną się w kwietniu ma ruszyć dziś o 18:00.

W skład OLT Express wchodzą trzy spółki operacyjne: OLT Express Regional (wcześniej OLT Jetair), OLT Express Poland (wcześniej Yes Airways) oraz OLT Express Germany (wcześniej OLT). Linie OLT Jetair powstały w zeszłym roku, kiedy zajmująca się głównie inwestycjami w metale szlachetne gdańska spółka Amber Gold przejęła borykającego się z problemami finansowymi polskiego przewoźnika Jet Air. Kilka dni później kupiła, też będącą w tarapatach, niemiecką linię OLT. Z kolei w listopadzie ubiegłego roku Amber Gold przejęła kontrolę nad czarterowym Yes Airways.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama