Ofensywa w krajowych lotach

Polska linia lotnicza OLT Express szturmuje krajowe lotniska. Przewoźnik ogłosił uruchomienie kilkunastu nowych połączeń pomiędzy polskimi miastami

Publikacja: 15.02.2012 12:26

Ofensywa w krajowych lotach

Foto: Bloomberg

Należąca do gdańskiej spółki Amber Gold linia lotnicza chce podbić polskie niebo. Na konferencji prasowej przewoźnik poinformował o uruchomieniu siatki nowych tras, które połączą aż 9 polskich miast. Dodatkowo spółka zdecydowała się na utworzenie dwóch baz na terenie kraju - w Gdańsku i Warszawie.

Nowe połączenia obejmują siedem tras z Gdańska, sześć z Poznania, pięć z Wrocławia, cztery z Warszawy, po trzy z Krakowa, Poznania i Szczecina, dwie z Łodzi i jedna z Rzeszowa. Dzięki temu linia będzie obsługiwała 17 połączeń wewnątrz kraju. jak poinformowano na konferencji, w tej chwili OLT Express nie rozważa wejścia na lotnisko Warszawa/Modlin. Loty ze wszystkich 9 miast mają się odbywać codziennie, regularnie rano i wieczorem.

Z Gdańska

polecimy do Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Łodzi, Warszawy.

Z Katowic

do Gdańska, Rzeszowa i Poznania.

Z Krakowa

do Gdańska, Poznania i Wrocławia.

Z Łodzi

do Gdańska i Wrocławia.

Z Poznania

do Gdańska, Warszawy, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Krakowa.

Z Rzeszowa

do Katowic.

Z Warszawy

do Wrocławia, Gdańska, Poznania, Szczecina.

Z Wrocławia

do Gdańska, Krakowa, Warszawy, Łodzi i Poznania.

Ze Szczecina

do Gdańska, Poznania i Warszawy. Połączenia przesiadkowe mają być tak skonstruowane, aby możliwe były szybkie przesiadki do innych portów: Z Gdańska z przesiadką do Rzeszowa, ze Szczecina z przesiadką do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Wrocławia, z Wrocławia z przesiadką do Rzeszowa i Szczecina.

OLT będzie używać Airbusów 320 i Aibusów 319.  To jak na trasy krajowe bardzo pojemne maszyny.  W tej chwili spółka ma zakontraktowane 8 maszyn tego typu (tyle według zapowiedzi będzie latało od kwietnia), a do końca roku chce mieć 12 maszyn tego typu.

Drugim typem samolotu latającego w barwach OLT będzie ATR. W tej chwili spółka ma 2 samoloty ATR-42, a na wiosnę tego roku ma przybyć pięć kolejnych ATR-72, a do końca roku OLT Express planuje dysponować dwunastoma maszynami tego typu.

Ceny biletów na trasach oferowanych przez OLT Express zaczynają się od 99 zł. Połowa dostępnych miejsc w pierwszym roku działalności ma być oferowana w tej najniższej cenie. Pozostałe będą kosztować do 249 zł. Sprzedaż biletów na loty, które rozpoczną się w kwietniu ma ruszyć dziś o 18:00.

W skład OLT Express wchodzą trzy spółki operacyjne: OLT Express Regional (wcześniej OLT Jetair), OLT Express Poland (wcześniej Yes Airways) oraz OLT Express Germany (wcześniej OLT). Linie OLT Jetair powstały w zeszłym roku, kiedy zajmująca się głównie inwestycjami w metale szlachetne gdańska spółka Amber Gold przejęła borykającego się z problemami finansowymi polskiego przewoźnika Jet Air. Kilka dni później kupiła, też będącą w tarapatach, niemiecką linię OLT. Z kolei w listopadzie ubiegłego roku Amber Gold przejęła kontrolę nad czarterowym Yes Airways.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca