Z da­nych fir­my ba­daw­czej Nie­lsen wy­ni­ka, że w ubie­głym ro­ku sprze­daż wo­dy bu­tel­ko­wa­nej w Pol­sce zma­la­ła – głów­nie za spra­wą chłod­ne­go la­ta – o nie­mal 2 proc. Branża uwa­ża, że osła­bie­nie po­py­tu by­ło tyl­ko chwi­lo­we.

– W 2012 r. sprze­daż wo­dy ma szan­sę zwięk­szyć się o co naj­mniej 4 – 5 proc. – sza­cu­je Ilo­na Woź­niak, rzecz­nik pra­so­wy spół­ki Ży­wiec Zdrój, li­de­ra pol­skie­go ryn­ku wo­dy. Jej zda­niem klu­czo­we dla dal­sze­go roz­wo­ju popytu bę­dą ro­sną­ca świa­do­mość za­sad zdro­we­go odży­wia­nia wśród Po­la­ków oraz no­wo­ści pro­duk­to­we.

2,8 mld zł wydali Polacy na wodę butelkowaną w 2011 roku według firmy Nielsen

Jak do­wie­dzia­ła się „Rz", wkrót­ce w skle­pach po­ja­wi się ko­lej­na wo­da fir­my Ustro­nian­ka. Bę­dzie za­wie­ra­ła ma­gnez. To już dru­ga wo­da funk­cjo­nal­na – czy­li z do­dat­ka­mi re­gu­lu­ją­cy­mi dzia­ła­nie or­ga­ni­zmu – tej spół­ki. Ustro­nian­kę z jo­dem ofe­ru­je od dru­gie­go kwar­ta­łu 2010 r. Od kwiet­nia do grud­nia 2011 r. wiel­kość jej sprze­da­ży by­ła o 198 proc. wyższa niż w tym sa­mym okre­sie 2010 ro­ku.

Ży­wiec Zdrój chce się skon­cen­tro­wać w tym ro­ku na wo­dzie ga­zo­wa­nej. Przy­pa­da na nią ok. 30 proc. ca­łe­go ryn­ku wo­dy i do tej po­ry jej sprze­daż ro­sła wol­niej niż tej nie­ga­zo­wa­nej. Li­der branży uwa­ża, że na zwięk­sze­nie za­ku­pów je­go wo­dy ga­zo­wa­nej wpły­nie zmia­na jej na­zwy z Nie­bie­ska na Ży­wioł. W kwiet­niu te­go ro­ku roz­pocz­nie się jej kam­pa­nia pro­mo­cyj­na. Obejmie m.in. re­kla­my w te­le­wi­zji.