Reklama

Upały sprzyjają zakupom wody

Rekordowo wysokie temperatury w ostatnich dniach napędziły sprzedaż napojów. Udany początek sierpnia daje szanse na odbicie się rynku, który w ostatnim czasie przeżywa u nas stagnację.

Publikacja: 09.08.2013 18:05

Upały sprzyjają zakupom wody

Foto: Flickr

W czasie, gdy Polacy marzyli o odrobinie chłodu, producenci napojów zacierali ręce. Lato, szczególnie, gdy jest upale, jest dla nich bowiem czasem żniw.

- Mamy nadzieję, że taka pogoda utrzyma się jak najdłużej – mówi  Magdalena Chrapla z grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej, producenta m.in. soków i napojów Tymbark i Kubuś oraz napoju energetycznego Tiger. - Obserwujemy wzrosty na całym rynku napojów, w tym m.in. w segmentach napojów energetycznych oraz wody smakowej – dodaje.

- Sprzedaż w pierwszych dniach sierpnia jest na tyle dobra, że daje szanse na odbicie się rynku napojów, który w ostatnim czasie nie rozwijał się w Polsce w szybkim tempie – dodaje Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

- Z pewnością sierpniowe upały korzystnie wpłyną na wyniki sprzedaży w całej branży – potwierdza Barbara Bożek-Paczesny z firmy napojowej Ustronianka.

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w pierwszej połowie tego roku wydaliśmy na napoje bezalkoholowe niemal 5,7 mld zł, o niecały 1 proc. mniej niż w tym samym czasie 2012 r. Lepiej wypadła wówczas woda. Wartość jej sprzedaży wyniosła ok. 1,45 mld zł. Była o 2,4 proc. wyższa niż w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku.

Reklama
Reklama

Barbara Bożek-Paczesny przyznaje, że właśnie wody sprzedają się ostatnio najlepiej. Ustronianka nie jest zresztą wyjątkiem.

- W czasie upałów widać wyraźny wzrost zamówień, głównie w kategorii wody, ale także w przypadku naszych pozostałych produktów. Przy tak wysokich temperaturach, woda jednak sprzedaje się zdecydowanie najlepiej mówi Michał Grabowski, dyrektor logistyki Hoop Polska. - W chwili obecnej nie mamy problemów z dostępnością naszych produktów. Nasze zakłady produkują pełną mocą przez 7 dni w tygodniu – dodaje.

Więcej zamówień ma także Coca-Cola. – Nasze zakłady pracują na trzy zmiany siedem dni w tygodniu, a bywają miesiące, gdy w takim systemie pracujemy pięć dni tygodniowo – mówi Iwona Jacaszek.

Dobrze sprzedają się także inne produkty przynoszące ochłodę. W sieci Lidl usłyszeliśmy, że w ostatnich dniach oprócz wody dużym popytem cieszą się także lody. - Sporym zainteresowaniem cieszą się zarówno lody o dużej pojemności marek Noblissima i Ballino, jak i  lody na patyku marki Gelatelli i rożki Ballino – mówi Patrycja Kamińska z Lidl Polska.

Specjalnie dla "Rz":

Marek Sumiła, dyrektor sprzedaży Żywiec Zdrój

Reklama
Reklama

Sprzedaż w kategorii wody i napojów jest mocno uzależniona od temperatur panujących za oknem. Gdy temperatura rośnie, jak ma to miejsce od początku sierpnia br., sprzedaż ta może być nawet dwu, trzykrotnie krotnie większa niż w okresie zimowym. Od stycznia do czerwca 2013 roku kategoria wody w Polsce wzrosła o 2,4 proc. , podczas gdy cały rynek spodziewał się niemal dwukrotnie większego wyniku. Dzięki niezwykle ciepłemu sierpniowi, ze średnią dzienną temperaturą wyższą o blisko 5 st. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, do końca miesiąca kategoria może wzrosnąć o nawet 20 proc w porównaniu do sierpnia 2012r. Szacujemy, że taki wynik w skali całego roku może sprawić, że wzrost kategorii osiągnie poziom bliski 5 proc. W dobie kryzysu, kiedy konsumenci ograniczają swoje wydatki byłoby to bardzo dobrym rezultatem.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama