Woda Jurajska chce wejść na podium

Zaostrza się walka o zyski z gaszenia pragnienia Polaków. Do ścisłej czołówki branży, gdzie mocną pozycję mają globalne koncerny Danone i Nestle, chce wejść firma z Jury.

Aktualizacja: 12.05.2015 22:17 Publikacja: 12.05.2015 22:00

Jurajska daje sobie pięć lat, aby zdobyć 5-6 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej.

Jurajska daje sobie pięć lat, aby zdobyć 5-6 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej.

Foto: Bloomberg

– Dajemy sobie pięć lat, aby zdobyć 5–6 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej. Pozwoliłoby nam to awansować na trzecią pozycję – mówi „Rzeczpospolitej" Sławomir Gradek, prezes spółki napojowej Jurajska, której ponad 55 proc. przychodów przypada na wody.

Jak szacuje, dziś – biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje wód butelkowanych – firma zajmuje szóstą pozycję w Polsce. Uwzględniając wyłącznie wodę mineralną, plasuje się w pierwszej dziesiątce producentów.

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”