Producenci telewizorów nie mieli w ostatnich latach powodów do zadowolenia, bo ich sprzedaż praktycznie nie rosła. Jednak w 2011 r., mimo kiepskiego początku, ostatecznie w ujęciu wartościowym zwiększyła się w porównaniu z 2010 r. o ponad 6 proc. i to mimo spadku cen odbiorników.
Popyt na duże
Wyniki są znacznie lepsze, jeśli chodzi o modele z największymi ekranami, mimo wciąż relatywnie wysokich cen. Producenci ich powodzenie tłumaczą chęcią oglądania filmów czy transmisji sportowych na jak największym ekranie i w jak najlepszej jakości oraz z rosnącą popularnością konsol do gier.
Z szacunków firmy Samsung, od kilku lat lidera rynku telewizorów w Polsce, wynika, że w 2011 r. ogółem sprzedaż modeli LCD wzrosła wartościowo o 8 proc., ilościowo zaś o 13 proc. Jednak w przypadku modeli z ekranem o przekątnej co najmniej 46 cali był to wzrost, odpowiednio, o 50 proc. oraz o 55 proc.
Ich udział w liczbie sprzedanych telewizorów wzrósł z 5 proc. w 2010 r. do 6 proc. w 2011 r., a wartościowo z 12 do 17 proc.
Z kolei sprzedaż telewizorów plazmowych ogółem spadła, jednak w przypadku modeli z ekranem 50 – 55 cali wzrosła o 18 proc. wartościowo oraz 30 proc. ilościowo. Dla odbiorników większych niż 56 cali wzrost w obydwu ujęciach przekroczył 50 proc.