Reklama

Trudny czas dla rynku motocykli

W styczniu i lutym liczba rejestracji zmalała w porównaniu z 2011 r. o ponad 13 proc.

Publikacja: 22.03.2012 20:03

Ducati Monster 1100Evo

Ducati Monster 1100Evo

Foto: Bloomberg

Nowy rok na rynku jednośladów zaczął się źle. Jak podał skupiający importerów Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż motocykli w okresie styczeń-luty2012 r. spadła rok do roku o przeszło 13 proc. Liczba rejestrowanych nowych maszyn skurczyła się co prawda w niewielkim stopniu – w porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami ubiegłego roku zaledwie 1,3 proc. Za to rejestracje motocykli używanych, których kupiono pięciokrotnie więcej niż nowych, poszybowała w dół oponad15 proc. doniecałych2,9 tys. sztuk.

W branży panuje jednak ostrożny optymizm. Wszyscy liczymy, że obecny rok będzie nieznacznie lepszy od ubiegłego - mówi Piotr Surowiec, szef branżowego miesięcznika MotoRmania. W całym 2011 r. zarejestrowano niecałe 9 tys. nowych motocykli, o zaledwie 2,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Za to cały rynek (pojazdy nowe i używane) wzrósł o7,2 proc., do ponad 50 tys. sztuk.

Importerzy najbardziej popularnych na polskim rynku marek zakładają, że słabą sprzedaż ze stycznia i lutego uda się zrekompensować lepszymi wynikami marca i początku drugiego kwartału. Nastroje sprzedających poprawiła pogoda: - Po ostatnim tygodniu sytuacja wygląda dużo lepiej. Mamy bardzo duży wzrost sprzedaży - twierdzi Krzysztof Król, dyrektor działu jednośladów w Intercars, przedstawiciela marek Triumph i Ducati. Gwałtowny skok popytu po ustąpieniu zimy potwierdzają także reprezentanci innych marek.

Na mocny wzrost sprzedaży liczy w tym roku Honda. W ubiegłym udało jej się wskoczyć na drugą pozycję w rankingu rejestracji nowych motocykli, tuż za polskim Rometem. Blisko 30-procentowy wzrost marka wypracowała nowościami. Także na ten rok zapowiada13 nowych modeli,  a magnesem mają być - jak zapowiada - przystępne ceny. Na model NC700 z ceną zaczynającą się od 23 tys. zł mamy więcej zamówień niż planowanych dostaw - przyznaje Jakub Rymkiewicz, dyrektor działu motocykli w Honda Poland.

Na poprawę wyników liczy także BMW, w ubiegłym roku piąty na rynku nowych maszyn. - Zakładamy podobny wzrost jak rok temu, czyli ok.100 sztuk - informuje Robert Domański, dyrektor działu motocykli w BMW Polska.

Reklama
Reklama

Bawarska marka ma zasobniejszych klientów: średnia cena motocykla to 65 tys. zł. Ale powodzeniem cieszą się także modele droższe o prawie- 40 tys. zł. jak K1600 GT i GTL. Nie jest to wyjątek: Honda ma już kilkadziesiąt zamówień na model Gold Wing za130 tys. zł. A po prezentacji w MotoRmanii kilkanaście osób zamówiło Ducati Panigale, za którego trzeba zapłacić nawet 100 tys. zł. - Najdroższe motocykle mają bardzo dobrą sprzedaż - potwierdza Surowiec. W ub. roku dobrze sprzedawał się m.in. legendarny Harley Davidson.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama