Nowy rok na rynku jednośladów zaczął się źle. Jak podał skupiający importerów Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż motocykli w okresie styczeń-luty2012 r. spadła rok do roku o przeszło 13 proc. Liczba rejestrowanych nowych maszyn skurczyła się co prawda w niewielkim stopniu – w porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami ubiegłego roku zaledwie 1,3 proc. Za to rejestracje motocykli używanych, których kupiono pięciokrotnie więcej niż nowych, poszybowała w dół oponad15 proc. doniecałych2,9 tys. sztuk.
W branży panuje jednak ostrożny optymizm. Wszyscy liczymy, że obecny rok będzie nieznacznie lepszy od ubiegłego - mówi Piotr Surowiec, szef branżowego miesięcznika MotoRmania. W całym 2011 r. zarejestrowano niecałe 9 tys. nowych motocykli, o zaledwie 2,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Za to cały rynek (pojazdy nowe i używane) wzrósł o7,2 proc., do ponad 50 tys. sztuk.
Importerzy najbardziej popularnych na polskim rynku marek zakładają, że słabą sprzedaż ze stycznia i lutego uda się zrekompensować lepszymi wynikami marca i początku drugiego kwartału. Nastroje sprzedających poprawiła pogoda: - Po ostatnim tygodniu sytuacja wygląda dużo lepiej. Mamy bardzo duży wzrost sprzedaży - twierdzi Krzysztof Król, dyrektor działu jednośladów w Intercars, przedstawiciela marek Triumph i Ducati. Gwałtowny skok popytu po ustąpieniu zimy potwierdzają także reprezentanci innych marek.
Na mocny wzrost sprzedaży liczy w tym roku Honda. W ubiegłym udało jej się wskoczyć na drugą pozycję w rankingu rejestracji nowych motocykli, tuż za polskim Rometem. Blisko 30-procentowy wzrost marka wypracowała nowościami. Także na ten rok zapowiada13 nowych modeli, a magnesem mają być - jak zapowiada - przystępne ceny. Na model NC700 z ceną zaczynającą się od 23 tys. zł mamy więcej zamówień niż planowanych dostaw - przyznaje Jakub Rymkiewicz, dyrektor działu motocykli w Honda Poland.
Na poprawę wyników liczy także BMW, w ubiegłym roku piąty na rynku nowych maszyn. - Zakładamy podobny wzrost jak rok temu, czyli ok.100 sztuk - informuje Robert Domański, dyrektor działu motocykli w BMW Polska.