Operatorem, którego abonenci wymieniali najczęściej zgłaszając podejrzenie oszustwa jest Telekomunikacja Novum. Według TNS Polska wskazało tę firmę 47 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu z 22 –proc. wynikiem znalazł się NOM (grupa Exatela). Ciekawe jest, że wśród wskazań pojawił się też Orange (1 proc.).
Grupa TP zestawiła wyniki tego badania ze statystykami z własnej infolinii przeznaczonej do zgłaszania nadużyć przez osoby, które czują się oszukane, czy wprowadzone w błąd przez przedstawicieli innych operatorów. Zgodnie z nimi w 2011 r. wśród operatorów, co do których zgłoszono podejrzenia popełnienia oszustwa najczęściej pojawia się MNI Telecom (właściciel Długich Rozmów) . Zgłoszenia dotyczące tego operatora stanowią 42 proc. wszystkich. Na drugim miejscu znalazła się Telepolska (grupa Telepolska Holding) – z 18 proc., na trzecim NOM (grupa Exatela (13 proc.), a na czwartym z 11 proc. Telekomunikacja Novum. Relatywnie niewielki problem – przyznali przedstawiciele grupy TP – ma ona z handlowcami Netii i Dialogu (odpowiednio 5 i 6 proc. wskazań).
Tegoroczny antyranking zmienił się. Na pierwsze miejsce wysunęła się Telepolska (26 proc. wskazań), a tuż za nią uplasowała się nowa firma - Telekomunikacja Dzień Dobry (19 proc.). MNI Telecom spadło na trzecie miejsce z 15 proc., NOM i Novum zebrały po 13 proc. wskazań.
Jak wynika z dzisiejszej prezentacji grupy TP, infolinia odnotowała skokowy wzrost liczby zgłoszeń nadużyć gdy ruszył rebranding stacjonarnej sieci na Orange. W porównaniu z pierwszym tygodniem br. skoczyła ona blisko 3-krotnie do blisko 730 zgłoszeń tygodniowo.
Jak mówili przedstawiciele TP, najczęściej abonenci dzwonili już po tym, jak podpisali z innym operatorem umowę.