Jak podaje ACI, czyli Zrzeszenie Międzynarodowych Portów Lotniczych, wciąż dynamicznie rozwijają się rynki lotnicze Azji, Afryki i Środkowego Wschodu, gdzie liczba pasażerów w kwietniu wzrosła rok do roku o ok. 10 proc. Największe porty regionów, jak lotnisko w Singapurze czy port w Dżakarcie, obsłużyły odpowiedni o 13 i 18 proc. podróżnych więcej niż w kwietniu 2011 roku.
9 procent ma wzrosnąć ruch lotniczy w Polsce w 2012 roku, do 23,6 mln podróżnych
Dużo skromniejsze zwyżki miały miejsce w portach Ameryki Północnej – o 2,9 proc., Ameryki Południowej – 0 2,7 proc., czy w Europie, gdzie liczba podróżnych wzrosła w kwietniu o 1,9 proc. – Zauważalne jest nieznaczne spowolnienie na rynku lotów krajowych w Europie – zaznacza Rafael Echevarne, dyrektor ekonomiczny ACI. W Polsce ruch rośnie w tempie średnio ok. 10 proc. rok do roku.
Jak podają eksperci ACI, globalne trendy dotyczące obsługi towarów przez branżę lotniczą są dużo mniej korzystne niż w przypadku sektora pasażerskiego. Masa towarów przeładowana na światowych lotniskach spadła w kwietniu o 4 proc. w porównaniu z kwietniem 2011 r. Porty USA przeładowały o 7 proc. ładunków mniej, Europy o 4,3 proc. mniej, a Azji i Pacyfiku – 3,1 proc. mniej.