Jak podaje ACI, czyli Zrzeszenie Międzynarodowych Portów Lotniczych, wciąż dynamicznie rozwijają się rynki lotnicze  Azji, Afryki i Środkowego Wschodu, gdzie liczba pasażerów w kwietniu wzrosła  rok do roku o ok. 10 proc.  Największe porty regionów, jak lotnisko w Singapurze  czy port w Dżakarcie, obsłużyły odpowiedni o 13 i 18 proc. podróżnych więcej niż w kwietniu 2011 roku.

9 procent ma wzrosnąć ruch lotniczy w Polsce w 2012 roku, do 23,6 mln podróżnych

Dużo skromniejsze zwyżki miały miejsce   w portach Ameryki Północnej – o 2,9 proc., Ameryki Południowej –  0 2,7 proc., czy w Europie, gdzie liczba podróżnych wzrosła w kwietniu o 1,9 proc. – Zauważalne jest nieznaczne spowolnienie na rynku  lotów krajowych w Europie – zaznacza Rafael Echevarne,  dyrektor ekonomiczny ACI. W Polsce  ruch rośnie w tempie średnio ok. 10 proc. rok do roku.

Jak podają eksperci ACI, globalne trendy dotyczące obsługi towarów przez branżę lotniczą są dużo mniej korzystne niż w przypadku  sektora pasażerskiego. Masa towarów przeładowana na światowych lotniskach spadła w kwietniu o 4 proc. w porównaniu z kwietniem 2011 r. Porty USA przeładowały o 7 proc. ładunków mniej, Europy o 4,3 proc. mniej, a Azji  i Pacyfiku – 3,1 proc. mniej.