Na mocy kontraktu Ambra została wyłącznym dystrybutorem marki Nemiroff w Polsce. Według tegorocznego rankingu branżowego Millinaires' Club marka ta jest czwartą najpopularniejszą wódką świata o zasięgu globalnym. Wyprzedzają ją tylko Smirnoff należący do Diageo, Absolut z oferty Pernod Ricard oraz Zielona Marka będą własnością CEDC.
W 2011 r. sprzedaż Nemiroffa sięgnęła niemal 83 mln l i była o 12,8 proc. mniejsza niż rok wcześniej.
Ambra, która ma już w swojej ofercie brandy Pliska i Słoneczny Brzeg oraz wódkę J.A. Baczewski, chce dzięki Nemiroffowi umocnić swoją pozycję na rynku mocnych alkoholi.
- Przejęcie dystrybucji wódki Nemiroff to dla nas istotny krok w budowaniu portfela marek alkoholi mocnych. Nasza strategia wzrostu nie ogranicza się do rynku wina. Będziemy rozwijać naszą pozycję również w oparciu o marki alkoholi prezentujące wartość dla konsumenta, a dla nas potencjał wzrostu rentownej sprzedaży i zysków – komentuje Robert Ogór, prezes Ambry.
W rozmowie z nami przyznał, że dziś udział mocnych trunków w łącznych przychodach grupy sięga 7 proc. W ciągu trzech lat może się podwoić.