Giełdowe firmy handlowe nie przejmują się zapowiedziami analityków, którzy wieszczą pogorszenie koniunktury w branży w II półroczu. Vistula przeprowadziła udaną emisję akcji, a pozyskane 18 mln zł przeznaczy na zwiększenie zapasów wyrobów jubilerskich. Z inwestycjami nie zamierza też wstrzymywać się odzieżowa spółka Redan. Źródłem finansowania będą obligacje. Zarząd zdecydował o emisji papierów o łącznej wartości do 10 mln zł. Pieniądze przeznaczy przede wszystkim na rozwój sieci sprzedaży.
– Stale otwieramy nowe sklepy, zarówno w części modowej, jak i dyskontowej. Tylko w pierwszej połowie tego roku liczba wszystkich sklepów powiększyła się o blisko 30 placówek – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu. Na koniec I kwartału 2012 r. wartość zaciągniętych zobowiązań spółki wyniosła 40,5 mln zł.
Redan jest właścicielem m.in. marek Top Secret i Troll oraz sieci dyskontowej Textilmarket. Według firmy badawczej PMR to właśnie segment dyskontów rozwija się w Polsce najszybciej. Ich liczba w skali roku wzrosła o 20 proc., do czego w dużej mierze przyczyniły się sieci Pepco i Textilmarket.
W lipcowych wynikach giełdowych detalistów spowolnienia konsumpcji nie widać. Wkrótce poznamy ich raporty za II kwartał. Obuwnicze NG2 (marki CCC i Boti)? przyspieszyło publikację z 31 sierpnia na 29 sierpnia. Średnia z prognoz analityków zakłada, że spółka będzie mieć 44,4 mln zł zysku netto i 328,9 mln zł przychodów. Z kolei LPP (marki Reserved, Cropp, House i Mohito) według analityków zarobi na czysto ok. 85 mln zł, przy sprzedaży wynoszącej ok. 760 mln zł.