Spółka National Electric Vehicle Sweden (NEVS) należąca do National Modern Energy Holdings z Hongkongu, której założycielem i głównym właścicielem jest chińsko-szwedzki biznesman Kai Johan Jiang, planuje uruchomienie w 2014 r. produkcji pierwszego samochodu elektrycznego. Sondowała jednak dostawców, czy byłoby możliwe wznowienie w przyszłym roku produkcji auta zna silnikiem spalinowym.

- Nie podjęliśmy jeszcze  żadnej decyzji, ale oceniamy taką możliwość – oświadczył  rzecznik NEVS, Mikael Ostlund. – Gdyby okazało się możliwe dostarczanie  przez kooperantów podzespołów, pozwalających na wznowienie latem przyszłego roku produkcji istniejącego 9-3 z tradycyjnym napędem, to  sądzimy, że byłby na to rynek.

Produkcja tradycyjnego  modelu 9-3 nie wpłynęłaby na plany uruchomienia produkcji 9-3 z silnikiem elektrycznym, ani też następnej premiery pojazdu na płycie podłogowej Phoenix Saaba – dodał rzecznik.

- Widzimy, że jest popyt, który możemy zaspokoić. Możemy zacząć zatrudnianie załogi wcześniej niż planowaliśmy. Możemy tez wykorzystać zakład (w Trollhaettan) w większym zakresie niż zakładaliśmy wcześniej, co zwiększy przychody -  wyjaśnił Ostlund.

Saab produkował samochody  od 1947 r., pod koniec 2011 r. zbankrutował, w niecałe dwa lata po sprzedaniu go przez General Motors holenderskiej firmie Spyker. Biznesman z Hongkongu kupił ostatecznie większość aktywów Saaba z zamiarem produkowania pojazdów elektrycznych na bazie aut tej grupy.