Tymczasem sukcesywnie ogłaszane są postępowania na utrzymanie dróg już istniejących. Ostatnio tydzień przyniósł ich prawdziwy wysyp.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już w zeszłym roku zapowiedziała, że docelowo planuje oddać w utrzymanie w ramach kontraktów „utrzymaj standard" całą swoją sieć ok. 17 tys. km dróg i autostrad. Kontrakty wieloletnie z reguły podpisywane są na 6 lat, ale ostatnio zdarzają się i przetargi na okresy krótsze. Mają być one ogłaszane sukcesywnie na utrzymanie wszystkich kolejno oddawanych dróg.
Ruszyły przetargi
W ubiegłym tygodniu ogłoszono postępowanie na utrzymanie przez 6 lat 54 km odcinka trasy S8 z Wrocławia do Sycowa. Wartość kontraktu szacuje się na ok. 60 mln zł. Oddział we Wrocławiu ogłosił też przetarg na bieżące utrzymanie mostów, przepustów, przejść dla zwierząt w latach 2013–2014 na terenie województwa dolnośląskiego. W piątek na rynek trafiło też ogłoszenie o planach przekazania zarządzania w latach 2013–2014 sieci 124 km dróg krajowych na terenie tego województwa.
Kolejny przetarg obejmuje powierzenie utrzymania mostów i przejść dla zwierząt na terenie województwa zachodniopomorskiego na okres od 1 maja 2013 do 31 grudnia 2015 roku. Kontrakt dotyczy m.in. ekspresowej obwodnicy Trójmiasta i fragmentu drogi ekspresowej nr 7.
Koniec inwestycji
W latach 2013–2014 ma powstać 200 km autostrad, z tego ok. 130 km w tym roku. Do przyszłego poczekamy m.in. na 64-km odcinek autostrady A1 z Czerniewic do Kowala. Zgodnie z warunkami postawionymi w przetargu wykonawca ma zakończyć prace w ciągu 12 miesięcy. W piątek, po ponownym rozpatrzeniu ofert GDDKiA zadecydowała, że inwestycje dokończy firma Sailini za 1,06 mld zł.