Na liście miast, które pracują nad uruchomieniem własnych lotnisk, są m.in. Radom, Gdynia, Koszalin i Białystok.
Pierwszy samoloty rejsowe ma przyjmować port lotniczy w Radomiu – zgodnie z planem we wrześniu 2013 roku. Trwają prace związane z budową terminalu tymczasowego odkupionego od władz lotniska w Łodzi. To ten sam budynek, w którym odprawiani byli podróżni w Łodzi do czasu wybudowania przez port nowego terminalu. Ma powstać do końca maja 2013 roku, spółka zarządzająca radomskim lotniskiem odkupiła go od portu lotniczego w Łodzi za 2 mln zł. Kolejne 4,5 mln zł będzie kosztować jego ponowne złożenie. Lotnisko będzie mogło obsługiwać do 1,5 mln pasażerów rocznie. Docelowy terminal o przepustowości do 3 mln pasażerów rocznie ma powstać na przełomie lat 2019 i 2020.
Trwają też prace związane z uruchomieniem lotniska w Gdyni na Oksywiu. Jedna z dat uruchomienia portu wojskowego jako lotniska cywilnego przewidywała zakończenie budowy terminalu pasażerskiego na przełomie marca i kwietnia 2012 – miał być gotowy przed mistrzostwami Euro 2012. Tej daty jednak nie udało się dotrzymać. Koncepcja architektoniczna została wybrana w grudniu 2010 r.
Do tej pory zakończyły się inwestycje związane z przebudową wojskowej sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej, rozbiórką schronohangaru i wojskowych obiektów ziemnych oraz wyrównanie cywilnej części lotniska.
Władze Olsztynka chcą zachęcić inwestora prywatnego do budowy lotniska regionalnego w pobliskim Wilkowie. Według miejscowego planu zagospodarowania miałoby być lotniskiem lokalnym obsługującym aglomerację olsztyńską. Równolegle zarząd województwa pracuje nad uruchomieniem lotniska regionalnego w Szymanach. Inwestycja szacowana na ok. 200 mln zł ma być współfinansowana z dotacji unijnych.