GDDKiA  zweryfikowała prawie półtora tysiąca miejsc na sieci dróg krajowych. Badanie odbywało się we współpracy z Policją. Jego celem było ustalenie, czy aktualnie obowiązujące ograniczenia prędkości odpowiadają faktycznym potrzebom.  Wypracowane zmiany będą wprowadzane do 15 czerwca.

W 262 przypadkach prędkość dopuszczalną w stosunku do obowiązujących limitów podwyższono, 144 natomiast obniżono. W 1038 badanych miejscach prędkości pozostała niezmieniona. Najczęściej potrzeba obniżenia aktualnie wyznaczonej prędkości dopuszczalnej dotyczyła sytuacji, w których na danym odcinku obowiązywała prędkość wynikająca z przepisów ogólnych, a wnioski z przeprowadzonej analizy nakazywały obniżenie jej do 70 km/h. Takich przypadków odnotowano 46. Najwięcej, bo 65 zmian, zarówno podwyższeń jak i obniżeń prędkości, dotyczyło dwóch dróg na terenie województwa wielkopolskiego  drogi krajowej 92 oraz drogi krajowej 11 – 29 zmian.

Zmiana obowiązującego limitu prędkości może wynikać m.in. z dużej liczby wypadków drogowych, stanu drogi czy postulatów zgłaszanych przez policję i kierowców.

Zmiany ograniczeń prędkości najczęściej dokonywano na obszarze terenu niezabudowanego, w 180 przypadkach podwyższono, w kolejnych 126 obniżono dopuszczalną prędkość.

W przypadkach podwyższania prędkości w głównej mierze dotyczyły one zmiany z limitu 70 km/h na nowy limit – 90 km/h. Takich przypadków było 58. Z kolei w 56 sytuacjach limit z obowiązujących 60 km/h podwyższono do 70 km/h. W dalszych 22 przypadkach limit prędkości został podwyższony z 40 km/h na prędkość ustawową, a tylko w 1 przypadku z 80 km/h na 110 km/h.