Przewaga sieci handlowych wynika z masy klientów pojawiających się przy ich kasach każdego dnia. Dodatkowo umiejętnie łączą sprzedaż z choćby programami lojalnościowymi. Dlatego, jak zgodnie przyznają, najpopularniejszym produktem finansowym w ich ofercie są karty kredytowe oraz kredyty ratalne.
– Posiadacze naszej karty kredytowej mogą zbierać punkty nie tylko w sklepach, ale także przy okazji dokonywania innych zakupów opłacanych kartą w Polsce i na świecie, a także w Internecie. Płacąc kartą, możemy skorzystać z rat „0 proc.", a dodatkowo klienci otrzymują rabaty przy zakupie paliwa na naszych stacjach – wyjaśnia rzecznik Tesco Michał Sikora.
Również Carrefour promuje wśród klientów taki produkt. Firma podaje, że posiadacze karty Carrefour mogą korzystać z premii w formie bonu na kolejne zakupy o wartości do 10 proc. wydanej kwoty powyżej 50 zł w każdy poniedziałek i piątek. A premia do 2 proc. jest przez cały tydzień przyznawana na stacjach paliw Carrefour w całym kraju.
– Ponadto z kartą kredytową we wszystkich punktach „Usługi finansowe" klienci mogą opłacać domowe rachunki, nie ponosząc przy tym kosztów prowizji. Inną, dodatkową zaletą karty jest możliwość skorzystania z rat 0 proc. w naszych sklepach – mówi Maria Cieślikowska, dyrektor komunikacji zewnętrznej i PR Carrefour Polska. – Dodatkowo od marca 2013 r. nasza karta kredytowa zyskała nową funkcjonalność – płatności zbliżeniowe. Niezaprzeczalną zaletą jest również możliwość korzystania z niej za darmo – wystarczy w ciągu miesiąca dokonać transakcji na kwotę minimum 500 zł – dodaje.
Jeszcze szerszą ofertę ma Auchan. Choć w sklepach tej sieci również można kupić kartę kredytową czy skorzystać z zakupów w systemie ratalnym lub pożyczki gotówkowej, to ma ona w ofercie również szeroki pakiet ubezpieczeń. Auchan podaje, że jednym z najbardziej popularnych jest przedłużona gwarancja towaru.