Polacy przenieśli w pół roku 750 tys. numerów komórkowych

Przez pierwszych 6 miesięcy 2013 r. operatora komórkowego w Polsce zmieniło blisko 750 tys. numerów - wynika z naszych informacji. Można po nich ocenić, wpływ nowej marki Nju mobile na konkurencję. Play przyjął blisko 450 tys. numerów. Odczuwa nieco istnienie nowego brandu Grupy Orange. Najsilniej w czerwcu.

Publikacja: 09.07.2013 17:23

Polacy przenieśli w pół roku 750 tys. numerów komórkowych

Foto: Bloomberg

Najwięcej – blisko 449 tys. – przeniosło się  przez pierwszych 6 miesięcy br. do P4, operatora sieci Play. To wynik lepszy o 12 proc. niż rok wcześniej, gdy w pierwszej połowie roku czwarty na rynku gracz odebrał konkurentom 398 tys. kart SIM. Marcin Gruszka, rzecznik Play dodatkowo podał dziś na korporacyjnym blogu, że w całym 2013 r. operator liczy na pozyskanie 1 mln numerów.

Procentowy udział telekomu w tzw. rynku MNP spada (po półroczu wynosi około 60 proc., tyle samo, co po I kwartale br., ale mniej niż w 2012 r., gdy było to 65 proc.), ale jest to efekt wzrostu samego rynku przenoszenia numerów. Sprzyja temu  nowe prawo i coraz większa świadomość użytkowników, że nie trzeba rozstawać się z numerem zmieniając operatora.

Drugie miejsce pod tym względem udziału w rynku MNP zajęła w I połowie br. Centertel, operator sieci Orange i właściciel marki Nju Mobile, obecnej na rynku od maja. Firma pozyskała przez 6 miesięcy br. blisko 135 tys. kart SIM, przy czym lekko lepiej (o około 5 tys. kart SIM) szło jej w drugim kwartale. Trzeci na rynku przenoszenia numerów komórkowych jest na razie Plus, który przyjął blisko 83 tys. karty SIM, a ostatni T-Mobile z wynikiem 76 tys. numerów.

Nie oznacza to jednak, że właśnie o tyle urosły telekomom bazy klientów. Powyższe wyniki nie uwzględniają odejść użytkowników z numerami do konkurencji. Play oddał w omawianym okresie 58 tys. kart SIM, Orange 232 tys., T-Mobile 265 tys., a Plus 184 tys.

W sumie opisane zmiany sprawiają, że dodatni bilans numerów ma po sześciu miesiącach 2013 r. jedynie Play. Zdobył na czysto 390 tys. kart SIM, podczas gdy konkurenci oddali około: T-Mobile 189 tys. karty SIM, Plus 101 tys., a Orange 98 tys.

Z naszych informacji wynika, że niemal przez całe półrocze Play najmocniej dawał się we znaki T-Mobile, a najwięcej klientów tracił na rzecz Orange i Nju mobile. Czerwiec był dla czwartego gracza najgorszym miesiącem pod względem odejść użytkowników do Orange i Nju, co może być efektem oddziaływania majowej kampanii nowej marki.

Najwięcej – blisko 449 tys. – przeniosło się  przez pierwszych 6 miesięcy br. do P4, operatora sieci Play. To wynik lepszy o 12 proc. niż rok wcześniej, gdy w pierwszej połowie roku czwarty na rynku gracz odebrał konkurentom 398 tys. kart SIM. Marcin Gruszka, rzecznik Play dodatkowo podał dziś na korporacyjnym blogu, że w całym 2013 r. operator liczy na pozyskanie 1 mln numerów.

Procentowy udział telekomu w tzw. rynku MNP spada (po półroczu wynosi około 60 proc., tyle samo, co po I kwartale br., ale mniej niż w 2012 r., gdy było to 65 proc.), ale jest to efekt wzrostu samego rynku przenoszenia numerów. Sprzyja temu  nowe prawo i coraz większa świadomość użytkowników, że nie trzeba rozstawać się z numerem zmieniając operatora.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!