Według zaktualizowanej prognozy grupa zakończy rok z 2,525 mln usług, 1,9 mld zł przychodów, 550 mln zł skorygowanej EBITDA (nie uwzględniająca 45 mln zł kosztów integracji przejętych firm telekomunikacyjnych: Dialogu i Crowleya) i 100 mln zł skorygowanego zysku operacyjnego, przy 325 mln zł gotówki.
Do tej pory zakładała, że wielkości te wyniosą odpowiednio: 2,6 mln, 1,925 mld zł, 525 mln zł, 65 mln zł i 300 mln zł.
Pomimo, iż zarząd odnotowuje postępy w realizacji kluczowych priorytetów strategicznych na ten rok co do liczby aktywnych usług w segmencie biznesowym (B2B) oraz liczby usług telewizyjnych i liczby usług oferowanych na bazie własnej sieci w segmencie klientów indywidualnych (B2C), są one osiągane w wolniejszym tempie niż pierwotnie zakładano przy szybszym od założeń tempie spadku liczby usług telefonii stacjonarnej, zwłaszcza na dostępie regulowanym – wyjaśnia Netia obniżenie prognozy przychodów i RGU.
Spadki notuje przy tym głównie w segmencie klientów indywidualnych.
II kwartał grupa zakończyła z 2,59 mln usług, co oznacza spadek w kwartale o 45 tys. jednostek. Największy ubytek grupa zanotowała w usługach telefonii stacjonarnej (o 44 tys. do 1,55 mln). Obniżeniu uległy jednak też statystyki klientów Internetu szerokopasmowego (o około 6 tys. do 859,8 tys.), czy mobilnego dostępu i komórkowej telefonii (w sumie o około 5 tys. do blisko 81 tys.).