Dobre części to niezawodny samochód

Jakość montowanych w samochodach części często pozostawia wiele do życzenia.

Publikacja: 20.08.2013 12:24

Jak wynika z wewnętrznych danych Exact Systems, jedna na dziesięć przebadanych części samochodowych w Polsce w pierwszym półroczu bieżącego roku, była wadliwa i została wycofana z procesu produkcji. Taki wynik mocno odbił się na statystykach awaryjności. Eksperci Exact Systems zwracają uwagę, że w analizowanym okresie firmy motoryzacyjne wezwały do kampanii naprawczych ponad 72 tysiące pojazdów.

- Liczba aut posiadających części wymagające naprawy mogła być jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki znacznie wpływają na funkcjonowanie pojazdu bądź są na tyle poważnie, że stanowią zagrożenie dla życia użytkowników. Z naszych danych wynika, że w Polsce 11 proc., z ponad 114 mln przebadanych przez nas części w procesie produkcji, nie spełniało wymogów bezpieczeństwa – zauważa Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.

Problem wadliwych części dotyczy wszystkich i nie jest to wyłącznie Polski problem. Do serwisów często wzywane są pojazdy, których komponenty wykonano poza granicami naszego kraju.

- Wśród naszych sąsiadów możemy zaobserwować dużo wyższy udział części wymagających naprawy. Przykładem może być rynek rosyjski, na którym po kontroli wykrywamy niemal 30% elementów błędnie zamontowanych lub o niewystarczającej jakości. Odmienną sytuację odnotowujemy w Niemczech, gdzie wadliwość części motoryzacyjnych nie przekracza poziomu 6,5 proc. – tłumaczy Paweł Gos.

Czego powinniśmy więc szukać decydując się na zakup auta? Jeśli nie chcemy, by służyło nam ono głównie do wycieczek do serwisu warto przyjrzeć się rankingom niezawodności. Z zestawienia przygotowanego przez niemiecką organizację TUV wynika, że najbardziej niezawodnym autem jest Volkswagen Polo, który wyprzedził dotychczasowego lidera, Toyotę Prius. Na kolejnych miejscach, w kategorii aut 2-3 letnich znalazły się: Mazda 3, Audi Q5, Toyota Avensis i Volkswagen Golf Plus.

Zestawienie zostało przygotowane na podstawie wyników okresowych przeglądów przeprowadzanych w stacjach diagnostycznych. Na rezultat danego modelu wpływała ilość wykrytych awarii i usterek, które mogły zagrażać kierowcy oraz innym uczestnikom ruchu.

Jak wynika z wewnętrznych danych Exact Systems, jedna na dziesięć przebadanych części samochodowych w Polsce w pierwszym półroczu bieżącego roku, była wadliwa i została wycofana z procesu produkcji. Taki wynik mocno odbił się na statystykach awaryjności. Eksperci Exact Systems zwracają uwagę, że w analizowanym okresie firmy motoryzacyjne wezwały do kampanii naprawczych ponad 72 tysiące pojazdów.

- Liczba aut posiadających części wymagające naprawy mogła być jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki znacznie wpływają na funkcjonowanie pojazdu bądź są na tyle poważnie, że stanowią zagrożenie dla życia użytkowników. Z naszych danych wynika, że w Polsce 11 proc., z ponad 114 mln przebadanych przez nas części w procesie produkcji, nie spełniało wymogów bezpieczeństwa – zauważa Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.

Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont