Sierpień i początek września to zwyczajowy okres kompletowania zakupów dla uczniów i o ile wyprawka to także odzież sportowa, farby itp., to jednak głównie są to podręczniki. Z badania przeprowadzonego na grupie 3 tys. osób przez serwis Allegro wynika, że wciąż wiele osób planuje ich zakup w tradycyjnej księgarni. Ten kanał sprzedaży wskazało 38 proc. ankietowanych, ale kolejne miejsca zajmują już sklepy internetowe czy właśnie serwis Allegro.
Boom przed nami
– Stale zauważalny jest wzrost sprzedaży podręczników szkolnych w naszym serwisie. Zainteresowanie podręcznikami przypada na okres lipiec–wrzesień, w październiku zaś popularnością cieszą się książki akademickie. Największy szczyt sprzedażowy co roku przypada na miesiąc sierpień – wyjaśnia Anna Tokarek z działu komunikacji korporacyjnej oraz PR Grupy Allegro.
Jak podaje, w 2012 r. w porwaniu z rokiem wcześniejszym sprzedaż podręczników za pośrednictwem tego serwisu wzrosła 15 proc., a w 2013 r. wzrost przekracza 35 proc.
– Obserwujemy już wzmożone zainteresowanie artykułami i przyborami szkolnymi, rozpoczęło się ono od długiego weekendu sierpniowego. Widoczny jest wzrost sprzedaży w tym segmencie w porównaniu z tym okresem 2012 r. – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku.
W przypadku tej sieci szczyt zakupów spodziewany jest na ostatni weekend sierpnia, a już teraz hitem obok marek własnych jest seria Angry Birds.