– Zawsze chciałem być przedsiębiorcą, ale nie mogłem znaleźć biznesu, którym chciałbym prowadzić. Więc na początek zacząłem od doradzania innym. Zostałem konsultantem doradzającym dużym firmom w znalezieniu ich własnych pomysłów – mówi „Rz" pół żartem pól serio Jeremy Gutsche, właściciel kultowego w północno-amerykańskim biznesie serwisu internetowego Trendhunter.com. Rozmawiamy – oczywiście – przez Internet, za pomocą usługi wideokonferencji.
To było, zanim skończył studia MBA, zdobył tytuł CFA (certyfikowanego doradcy finansowego) i zaczął zarządzać portfelem inwestycji o wartości 1 mld dolarów.
– Po 10 lata stwierdziłem, że czas zacząć własny biznes i założyłem stronę internetową trend hunter.com, gdzie ludzie z całego świata mogą dzielić się spostrzeżeniami. Myślałem sobie wtedy, że może w Polsce, a może w Ameryce Łacińskiej znajdą się osoby, które będą miały unikalne pomysły, lepsze niż moje własne. Rzeczywistość przerosła moje oczekiwania. Bardzo szybko serwis zdobył milion użytkowników – podkreśla Gutsche.
Internet inspiruje
Jakieś 3–4 lata temu jego firma przekształciła się w laboratorium doradcze pracujące na rzecz gigantów. Klientami laboratorium są m.in. firmy telekomunikacyjne. Gutsche pracował w obszarze innowacji z amerykańskim Verizon Wireless, kanadyjskim Rogersem i wieloma mniejszymi operatorami w różnych stronach świata.
– Interesujące dziś jest to, że nie tylko sami operatorzy, ale też przedstawiciele różnych innych segmentów rynku, właściciele marek konsumpcyjnych, tacy jak Kellogg's czy Victoria's Secret czy inne firmy, z którymi pracuję, są bardziej niż kiedykolwiek zaciekawione mobilnym Internetem – mówi Gutsche.