Program opracowania i produkcji nowej maszyny wąskokadłubowej jest poważnie opóźniony, Bombardier odraczał datę pieszego lotu trzykrotnie, tym razem nie podał konkretnej darty i stwierdził tylko, że nastąpi to w najbliższych tygodniach
- Po otrzymaniu od Transport Canada zezwolenia na próbny lot przybliżyliśmy się bardzo do pierwszego lotu samolotu CSeries — oświadczył szef działu samolotów cywilnych Bombardiera, Mike Arcamone. — Zależnie od pogody samolot ten wzniesie się wkrótce w powietrze.
Osoba znająca sytuację stwierdziła jednak, że powinno to nastąpić przed 17 września, na kiedy firma z Montrealu zaplanowała większą imprezę w Mirabel w prowincji Quebec dla uczczenia pierwszego lotu. Osoba ta nie mająca uprawnień do rozmawiania z dziennikarzami dodała, że dokładnej daty jeszcze nie ustalono, bo samolot przechodzi nadal testy w zakresie szybkiego kołowania po pasie, funkcjonowania podwozia i innych elementów.
Samolot Serii C będzie zabierać do 160 podróżnych. Jest pierwszym od kilkudziesięciu lat całkowicie nowym samolotem odrzutowym i ma konkurować z B737 i rodziną A320.
Współpraca z Rosją
Odrębnie Bombardier poinformował o podpisaniu wstępnej umowy na sprzedaż Rosji 100 samolotów turbośmigłowych bliskiego zasięgu Q400 NextGen i w sprawie zawiązania spółki j.v., która zajmie się montażem tych maszyn.