Jak informuje spółka w komunikacie pierwszy pociąg wyruszył z Suzhou w Chinach 1 października i zabrał ładunki w 43 kontenerach. Dotarł do Warszawy po niespełna dwóch tygodniach, a więc 14 października. Organizatorem przewozu z ramienia Grupy PKP Cargo Logistics jest firma Cargosped, która odpowiada za przewozy intermodalne. Na polskiej granicy ładunki przejął pociąg PKP Cargo.
– Będzie to regularne, stałe połączenie. W ten sposób Grupa PKP Cargo Logistics kolejny raz pokazała, że jest liderem wśród firm logistycznych w Europie – chwali się cytowany w komunikacie Łukasz Boroń, rezes spółki.
Pociąg będzie kursował między terminalem kontenerowym w Suzhou w Chinach, a terminalem Cargosped w Warszawie. Przedsięwzięcie jest owocem współpracy Cargospedu, Far East Land Bridge, Russian Railways Logistics z partnerami z Chin, Białorusi i Rosji.
- Nasi partnerzy w przyszłym roku chcą zwiększyć częstotliwość kursowania, nawet do kilku razy w tygodniu – mówi prezes Cargosped Daniel Ryczek.
W ramach współpracy spółka Cargosped na terenie Polski będzie świadczyła usługi w zakresie przeładunku, kontroli technicznej, składowania, spedycji, a także organizacji transportu samochodowego z terminala do finalnych odbiorców.